تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بازگویی وقایع پنج قرن اخیر ایران در «تاریخ معاصر ایران»

در آستانۀ دهۀ فجر و پیروزی انقلاب اسلامی، کتاب «تاریخ معاصر ایران» نوشتۀ دکتر موسی نجفی و دکتر حقانی در نماز جمعه‌های کشور معرفی شد.

بازگویی «تاریخ معاصر ایران» در نماز جمعهبه گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دربارۀ‌ اهمیت خواندن تاریخ و ارتباط آن با مسائل اجتماعی امروز کشور، باید توجه داشت که شناخت عمیق و تحلیلی تحولات ۵۰۰ سالۀ ایران، مسأله‌ای است که برای شناخت صحیح هویت خود به آن نیازمندیم، هویت و موقعیتی که در آن هستیم و گاه از آن غافلیم. اما مشکل بزرگ در فهم تاریخ ایران این است که نگاهی که بتواند نسبت‌ها، ارزش‌ها و شاخص‌ها را با هم بسنجد کمتر وجود دارد.


کتاب «تاریخ معاصر ایران» اثر مشترک دکتر موسی نجفی و دکتر موسی حقانی با همین هدف نوشته شده است و سعی شده تا در خلال رصد تاریخی وقایع و رویدادهای پنج قرن اخیر ایران از عصر صفویه تا انقلاب اسلامی، تاریخ نقلی و تاریخ تحلیلی را با افق تاریخ تفکر در ایران توأمان کند. ریشه‌یابی تاریخی برخی از مسائل مهم امروز منطقه و جامعۀ ایران از قبیل بیداری اسلامی، اقتصاد مقاومتی، فراماسونری و انجمن‌های مخفی از جمله ویژگی‌های کتاب «تاریخ معاصر ایران» است.


اما آنچه مخاطب این کتاب را به مطالعۀ آن ترغیب می‌کند، مرور اجمالی وقایع و اتفاقات در قالب جدول‌های کاربردی، و بیان حکایت‌های نغز تاریخی در خلال مباحث است که در کنار لحن پویا و زندۀ کتاب، سرعت و لذت خواندن آن را چند برابر می‌کند. حتی نویسندگان، از این مسئله نیز غافل نبوده‌اند که بیان تاریخی، اغلب برای مخاطب عام با خستگی همراه است، از این رو در لابلای متنِ کتاب بخش‌هایی با عنوان «طنز تاریخی» نیز گنجانده‌اند که بر جذابیت کتاب «تاریخ معاصر ایران» افزوده است.


نکتۀ قابل توجه این است که کتاب «تاریخ معاصر ایران» که توسط انتشارات آرما به چاپ رسیده است، در واقع ساده و خلاصه‌شدۀ کتاب جامع‌تری به نام «تاریخ تحولات سیاسی ایران» از همین نویسندگان است که پیش از این منتشر شده و مورد توجه علاقه‌مندان به مباحث تاریخی نیز قرار گرفته است. از این رو، مخاطبانی که پس از خواندن این کتاب، احساس کنند نیاز به متن کامل‌تری دارند، می‌توانند کتاب «تاریخ تحولات سیاسی ایران» را مطالعه کنند.


شایان ذکر است؛ این کتاب که چاپ دهم آن منتشر شده است، در طرح ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در نماز جمعه‌های کشور که به‌همت مجمع ناشران انقلاب اسلامی و با همکاری شورای سیاست گذاری ائمه جمعۀ سراسر کشور در حال اجرا است، معرفی شد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بازگویی وقایع پنج قرن اخیر ایران در «تاریخ معاصر ایران»»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..