تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دانشمندان روند پیشرفت بیماری آلزامیر در موش ها را معکوس کردند

دانشمندان به تازگی موفق شده اند جلوی افزایش سطح پروتئینی که مسبب بروز علائم بیماری آلزامیر (همچون فراموشی) است را گرفته و مسیر پیشرفت بیماری را در موش های آزمایشگاهی معکوس نمایند.

شیوه جدیدی که محققین دانشگاه سنت لوئیس ایالت میسوری در پیش گرفته اند روی مقابله با تولید «پروتئین تاو» غیر طبیعی از طریق جلوگیری از فعال شدن ژن های تولید کننده آن متمرکز است.

با تزریق نکلئوتیدهای خاص در طی دوره های منظم یک ماهه، روند تولید پروتئین های تاو غیر طبیعی به شکل مشهودی کاهش یافته و با کاهش سطح آنها در مغز موش های پیر، علائم فراموشی نیز در رفتارهای آنها رو به کاهش گذاشته است. لازم به ذکر است که موش های مورد آزمایش با دستکاری ژنتیکی مستعد ابتلا به آلزایمر شده اند.

نتیجه این که موش های مورد درمان قرار گرفته تا ۵۰ روز بیش از دیگر موش های مبتلا عمر می کنند. ضمن این که این موش ها پس از طی دوره درمان برخی قابلیت های فراموش شده خود چون یافتن محل لانه را دوباره به دست آورده اند.

محققین تست های اولیه خود را روی مغز شامپانزه ها نیز آغاز کرده اند، اما نتایج به اندازه موش ها رضایت بخش نبوده و انجام تزریقات تنها منجر به کاهش ۲۰ درصدی سطح پروتئین تاو در سلول های مغزی آنان شده است. دانشمندان نگران هستند که با افزایش ابعاد فیزیکی، از میزان اثربخشی این روش درمانی کاسته شود.

روش دیگر دستکاری ژنتیکی موش ها برای حذف کامل تولید پروتئین تاو است که تا کنون نتایج نسبتاً خوبی را به دنبال داشته است، اما هنوز نمی توان به طور قطعی در خصوص عوارض جانبی حذف کامل این پروتئین از مغز انسان ها اظهار نظر نمود.

در انتها لازم به ذکر است که دکتر کورش شاهپسند – که یکی از مشهورترین دانشمندان حال حاضر دنیا در عرصه مبارزه با بیماری آلزایمر به حساب می آید – هم در حال حاضر مشغول کار روی تولید اولین داروی ضد این بیماری است. او که دانش آموخته دانشگاه هاروارد آمریکاست در حال حاضر پروژه تحقیقاتی خود برای تولید داروی مذکور را در موسسه رویان تهران به پیش می برد و امید آن می رود که تا ده سال آینده بالاخره درمان قطعی آزایمر محقق شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دانشمندان روند پیشرفت بیماری آلزامیر در موش ها را معکوس کردند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..