تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آموزش صرفه جویی به کودکان؛ چگونه صرفه جویی در آب را به نسل بعد آموزش دهیم

وقتی صحبت از صرفه جویی در آب و حفظ ذخایر آبی به میان می آید، اقدامات لازم باید از داخل خانه شروع شود. آموزش صرفه جویی به کودکان در مورد حفظ یکی از مهمترین منابع کره ی ما، یکی از راحت ترین کارها است. می توانیم همه با هم نسل آینده را به نحوی اموزش دهیم که جانشین خوبی بر روی زمین باشند.

آموزش صرفه جویی به کودکان: شیر آب را ببند

زمانی که فرزندتان مسواک می زند یا دست هایش را با آب و صابون می شوید، به او یاد دهید که شیر آب را ببندد. او یاد میگیرد که اجازه ندهد آب بدون هدف جاری شود.

شیر آب را محکم ببند

یکی دیگر از درس های مهم صرفه جویی در آب برای کودکان و البته خود شما، بستن محکم شیر آب است. در خانه بگردید و مطمئن شوید که همه ی شیرها کاملا بسته اند و قطره قطره حجم زیادی از آب به هدر نمی رود.

سیفون را نکش

خب اگر شماره ۲ داری، حتما سیفون را بکش. اما اگر شماره ۱ بوده است، نیازی نیست هر بار سیفون را بکشی. به خصوص اگر مقدار بسیار کمی بوده است که همراه با آب خود به خود از بین می رود. با هر بار کشیدن سیفون حدود ۵ گالن آب از دست می رود.

زمان حمام نوزاد است

بنا به دلایل ایمنی، نوزادان تنها باید در یک یا دو اینچ آب غوطه ور شوند. هیچ دلیلی برای مصرف بیشتر آب در وان نیست. هنگامی که نوزاد به قدر کافی بزرگ شد، حمام در وان را به دوش های سریع تغییر دهید تا گام بلندی در صرفه جویی در آب بردارید.

گلدان ها را آب بده

بچه ها را تشویق کنید که آب باقی مانده در لیوان خود، آب ظرف تخم مرغ جوشیده (پس از سرد شدن) و آب های باقی مانده از این دست را برای ابیاری گیاهان استفاده کنند. ظرف دربسته ای را به جمع آوری این آب اختصاص دهید و در زمان مناسب از او بخواهید که گلدان ها را آب دهد. به کودک دلیل استفاده از مجدد از آب باقی مانده را به جای دور ریختن آن توضیح دهید.

تفنگ آبپاش نه

برای کودک تفنگ آبپاش و اسباب بازی های مبتنی بر آب نخرید. به او توضیح دهید که آب ماده ای حیاتی است که باید به روش درست و هدفدار استفاده شود. به جای خرید اسباب بازی های آبی، چیز دیگری به او پیشنهاد دهید.

کودکی که از ابتدا با روش های درست مصرف آب رشد می کند، در مورد صرفه جویی هشیار خواهد بود و در آینده به روش های بهتر صرفه جویی فکر خواهد کرد. با آموزش نسل بعدی می توان تا حد زیادی بحران آب را کنترل کرد.

منبع

wateruseitwisely

No votes yet.

Please wait...

به این مطلب چه نمره‌ای می‌دهید؟




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آموزش صرفه جویی به کودکان؛ چگونه صرفه جویی در آب را به نسل بعد آموزش دهیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..