تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




برای اولین بار در تاریخ؛ تولید جنین زنده دورگه انسان و خوک [تماشا کنید]

برای اولین بار در تاریخ دانشمندان موفق به تولید آزمایشگاهی جنین زنده حاصل از لقاح مصنوعی انسان و خوک شدند. این دست آورد با تزریق سلول های بنیادی انسان به یک جنین تازه تشکیل یافته خوک به انجام رسیده است.

تزریق سلول های بنیادی مورد بحث، منجر به آغاز تقسیم سلولی جهت تشکیل برخی اندام های اصلی انسانی چون قلب، کبد و اعصاب درون جنین خوک شده است. متخصصین معتقدند که می توان با این روش اندام های حیاتی انسان ها را در درون بدن حیوانات تولید و در مواقع لزوم برای انجام پیوندها مورد استفاده قرار داد.

گروهی دیگر از دانشمندان نیز به تازگی توانسته اند با بهره گیری از روشی مشابه اقدام به رشد برخی اندام های موش خانگی درون بدن موش فاضلابی کنند. در نتیجه تزریق سلول های بنیادی، پانکراس طبیعی یک موش خانگی درون جنین موش فاضلابی تشکیل و رشد یافت. سپس این پانکراس از بدن موش میزبان خارج و با موفقیت به بدن موش خانگی مبتلا به دیابت پیوند زده شد.

بنا بر گزارش نشریه واشنگتن پست، این اندام پیوندی با موفقیت تمام بیماری دیابت موش میزبان را درمان کرد، بدون آن که از طرف بدن آن پس زده شود، چرا که از لحاظ ژنتیکی این اندام دقیقاً از سلول های بدن خود موش میزبان ساخته شده است.

در حالی که هر روز به دستیابی به دانش لازم برای تولید این قبیل موجودات دستکاری شده نزدیک می شویم، هنوز موضوع تولید جانوران میزبان اندام های انسانی و یا انسان-حیوان های دورگه مسئله ای بسیار حساس و بغرنج به حساب می آید.

این فناوری می تواند افق های بسیار روشن و در عین حال کاملاً نگران کننده ای را در پیش روی ما بگشاید. به طور حتم در آینده نه چندان دور بحث های اخلاقی، فلسفی، مذهبی و حتی حقوقی فراوانی پیرامون تولید این چنین حیوان-انسان هایی درخواهد گرفت.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «برای اولین بار در تاریخ؛ تولید جنین زنده دورگه انسان و خوک [تماشا کنید]»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..