تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دولت در بودجه 96 برای هر بیکار چقدر هزینه می کند؟

بودجه 6700 میلیارد تومانی برای اشتغال 6 میلیون نفر بدین معناست که دولت برای اشتغال هر بیکار اندکی بیش از یک میلیون تومان کنار گذاشته است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در لایحه پیشنهادی دولت برای بودجه 96 ، مجموع اعتبارات هزینه های اشتغالزایی در دستگاه های اجرایی برابر با 940 میلیارد تومان است که نسبت به اعتبارات هزینه ای کل لایحه بودجه 1396  حدود 0.4 درصد است.

براین اساس مجموع اعتبارات امور، فصول و برنامه لایحه بودجه 96 در سه فصل اصلاح روابط بازار کار، آموزش فنی و حرفه ای و حمایت از اشتغال به طور سرجمع 5750 میلیارد  تومان می باشد.

پیشنهاد اعتبار 6700 میلیارد تومانی برای اشتغالزایی در سال 96 از سوی دولت در حالی ارائه شده است که در حال حاضر آمار رسمی بیکاران به چیزی حدود 3.5 میلیون نفر است، هر چند آمارهای غیر رسمی از بیکاری بیش از 5 میلیون نفر حکایت دارد. در عین حال با احتساب افراد آماده به کار که طی سال آینده وارد بازار کار خواهند شد، دولت باید حداقل برای اشتغال 6 میلیون نفر برنامه داشته باشد.

با این وجود، بودجه 6700 میلیارد تومانی برای اشتغال 6 میلیون نفر بدین معناست که دولت برای اشتغال هر بیکار اندکی بیش از یک میلیون تومان کنار گذاشته است. این در حالی است که بودجه لازم برای اشتغال هر نفر بسته به نوع شغل از 20 میلیون تا 80 میلیون تومان در نوسان است. به عبارت دیگر با این بودجه حداکثر بتوان برای 335 هزار نفر شغل ایجاد کرد و نه بیشتر.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دولت در بودجه 96 برای هر بیکار چقدر هزینه می کند؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..