تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




5 نكته مهم رانندگی در هوای بارانی و برفی

معاون اجتماعی پليس راهور ناجا تأکید کرد: اگر هنگام بارش باران مجبور به گرفتن ترمز شديدی شديد، چندبار به طور پياپی پا را روی ترمز فشار دهيد. با اين كار از ليزخوردن ماشين جلوگيری خواهيد كرد.

5 نكته مهم رانندگی در هوای بارانی و برفیبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ جهانی معاون اجتماعی پليس راهور ناجا، رعايت نكات زير به هنگام رانندگی در روزهای بارانی و برفی به افزايش ايمنی در رانندگی می‌انجامد.

1-هنگام بارندگی ،حداكثر سرعت های مجاز تعيين شده برای معابر مختلف كاهش می يابد و شما بايد با سرعت كمتری رانندگی كنيد. اين احتياط در سرعت برای وقتی كه تازه باران شروع شده هم صادق است. يعنی وقتی كه تازه زمين، تر شده اصطكاك كاهش می يابد. به خصوص در اوايل بارندگی، يه علت مخلوط شدن آلودگی های سطحی مانند روغن ماشين و گرد و خاك كه به طور معمول روی سطح همه خيابان ها و جاده ها وجود دارد حتی خطر جدی تر هم می شود.

2- اگر هنگام بارش باران مجبور به گرفتن ترمز شديدی شديد، چندبار به طور پياپی پا را روی ترمز فشار دهيد. با اين كار از ليزخوردن ماشين جلوگيری خواهيد كرد. البته رانندگان ماشين هايی كه به ترمز ABS مجهزند، خيالشان از اين بابت راحت‌تر است زيرا اين ترمزها برای ليز نخوردن در چنين شرايطی طراحی شده اند.

3- شايد اين سوال پيش بيايد كه هنگام سرخوردن، چگونه خودرو را متوقف كنيم؟ بهترين كار اين است كه اعتماد به نفس داشته و به خود مسلط باشيم. از ترمز كردن بپرهيزيد زيرا ضربه زدن به ترمز روی سطح لغزنده چرخ ها را قفل می كند و باعث لغزش و سر خوردن بيشتر می شود. بايد در جهتی حركت كنيد كه قسمت عقب خودرو سر می خورد( فرمان را به همان طرف بچرخانيد) و هر زمان خودرو به حالت مستقيم درآمد در جهت دلخواه خود حركت كنيد. خيلی آهسته روی ترمز فشار دهيد تا از سرعت خودرو كاسته شود يا آرام روی گاز فشار دهيد تا خودرو به حركت خود ادامه دهد.

4- از سبقت گرفتن بپرهيزيد. چرخاندن فرمان به مقدار زياد، ضربه ای به عقب خودرو می زند كه باعث سر خوردن آن می شود و خودرو در جهت عكس حركت بر می گردد. در عين حال خودرو را در دنده نگه داريد و از خلاص كردن آن بپرهيزيد. زيرا در اين حالت به كم شدن سرعت كمك می كند و حداكثر كنترل را به راننده می دهد.

5- از برداشتن پای خود از روی گاز به طور ناگهانی خودداری كنيد و پدال گاز را به طور متعادل نگه داريد تا از سر خوردن خودرو در اين وضعيت جلوگيری كنيد. هنگامی كه خودرو "بكسوات" كرد از گاز دادن های بي مورد و چرخاندن سريع چرخ ها خودداری كنيد. زيرا اين عمل علاوه بر اين كه نتيجه مثبتی ندارد، خودرو را نيز عميق تر و كامل تر در گل و لای فرو می برد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «5 نكته مهم رانندگی در هوای بارانی و برفی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..