تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




وکلا علیه وکلا/شکایت به خاطر «چینی» خواندن وکلای قوه‌قضائیه

مصطفی ترک همدانی یکی از 20 وکیل عضو مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضائیه با اعلام این خبر به خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم گفت که متأسفانه آقای کنعانی عضو کانون وکلای دادگستری مرکز که خود را استاد دانشگاه نیز معرفی کرده، در مناظره زنده تلویزیونی که از شبکه یک سیما پخش شد، گفته وکلای ماده 187، مدعی را با همزه می‌نویسند و اینها وکلای چینی هستند.

وی این اقدام وکیل یاد شده را توهین، تخریب و تمسخر خواند و افزود:  بر این اساس، تعدادی از وکلای سرشناس مرکز امور مشاوران قوه‌قضائیه، با تنظیم یک شکایت‌نامه، فردا (شنبه) 9 بهمن 95 از فرد موره اشاره در دادسرای عمومی تهران شکایت می‌کنند.

به گزارش تسنیم از زمانی که قوه‌قضائیه مجاز شد پیرو ماده 187 قانون برنامه سوم توسعه، وکیل جذب کند و بعد از برنامه سوم نیز این کار را ادامه داد، بین کانون‌های وکلای دادگستری و مرکز مشاوران قوه‌قضائیه اختلاف وجود دارد؛ کانون‌های وکلا مدعی هستند دستگاه قضا فقط در قالب برنامه سوم توسعه اجازه جذب داشته و از سوی دیگر نیز دستگاه قضایی معتقد است کانون‌های وکلا باید در مرکز مشاوران قوه قضائیه ادغام شوند. 

موضوعی که حتی در لایحه جامع وکالت نیز دیده شده بود و کانون‌های وکلا این کار را از بین رفتن استقلال نهاد وکالت می‌دانستند؛ موضوعی که با رد کلیات لایحه جامع وکالت در کمیسیون قضایی مجلس، فعلاً مسکوت مانده و خیال کانون‌های وکلا تا حدودی از امکان وقوع این ادغام، آسوده شده است.

به تازگی نیز کمپینی تحت عنوان کمپین حذف ظرفیت از آزمون وکالت شروع به کار کرده و مدعی هستند می‌خواهند با استفاده از ظرفیت‌های قانونی؛ قانون سیاست‌های کلی اصل 44 را در مورد وکالت اجرا کنند. شرکت‌کنندگان در این کمپین اعلام کرده‌اند از طرق قانونی با عدم‌صدور پروانه وکالت به بهانه اشباع بازار مقابله خواهند کرد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «وکلا علیه وکلا/شکایت به خاطر «چینی» خواندن وکلای قوه‌قضائیه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..