تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




برگزاری مسابقات بزرگ علمی طلاب حوزه علمیه قم

پنجمین دوره مسابقات بزرگ علمی طلاب برادر حوزه علمیه قم در مسجد امام حسن عسکری(ع) برگزار شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از قم، پنجمین دوره مسابقات بزرگ علمی طلاب برادر حوزه علمیه قم با حضور صدها نفر از طلاب سطوح عالی و خارج حوزه پیش از ظهر امروز در شبستان جدید مسجد امام حسن عسکری(ع) برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد علی نظری اظهار داشت: از پنج سال پیش برگزاری مسابقات بزرگ علمی طلاب را آغاز کردیم تا در کنار ایجاد شور و نشاط علمی در طلاب، استعدادهای برتر آن‌ها را شناسایی کنیم و امسال طلاب نسبت به سال‌های گذشته استقبال بیشتری از مسابقات علمی کردند.

وی ادامه داد: هزار و 100 نفر از طلاب برادر سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم در مسابقات علمی شرکت کردند و نفرات برگزیده مرحله استانی هم به مسابقات کشوری معرفی می‌شوند. مسابقات کشوری به صورت اردویی و متمرکز در محضر یکی از مراجع عظام تقلید برگزار می‌شود و از برگزیدگان این مسابقات تقدیر به عمل می‌آید.

مدیر امتحانات حوزه علمیه استان قم افزود: محتوای این مسابقات دروس سال‌های گذشته طلاب است. به عنوان مثال طلاب سطح خارج دروس پایه‌های 9 و 10 را امتحان می‌دهند، نتایج مسابقات هم اول اسفند از طریق سایت معاونت آموزش اعلام می‌شود، هر طلبه ای که در این مرحله از مسابقات حداقل 70 درصد نمرات را کسب کند، به مرحله کشوری معرفی می‌شود.

نظری با اشاره به مرحله کشوری مسابقات علمی طلاب اظهار کرد: این مرحله به صورت پایه ای نیست، بلکه مرحله کشوری به صورت موضوعی برگزار می‌شود و طلاب در موضوعات فقه و اصول، علوم عقلی و علوم نقلی امتحان می‌دهند. مرحله کشوری مسابقات علمی طلاب در فصل تابستان برگزار می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مسابقات علمی طلاب خواهر حوزه علمیه هم از چند سال پیش آغاز شده است و این مسابقات علمی به صورت مستقل در حوزه خواهران برگزار می‌شود، چون دروس طلاب خواهر با طلاب برادر متفاوت است.

انتهای پیام/ک




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «برگزاری مسابقات بزرگ علمی طلاب حوزه علمیه قم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..