تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چه بخوریم تا سرما نخوریم؟

ساعت: 13:22 منتشر شده در مورخ: 1395/11/08 شناسه خبر: 1018352

باتوجه به اینکه در فصل زمستان عده زیادی از مردم با سرماخوردگی دست و پنجه نرم می کنند لازم است با خواص برخی از مواد غذائی آشنا شویم تا سرما نخوریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بهجت نیوز؛ با توجه به اینکه در فصل زمستان عده زیادی از مردم با سرماخوردگی دست و پنجه نرم می کنند لازم است با خواص برخی از مواد غذائی آشنا شویم تا سرما نخوریم.

«هوا دزد است» حتماً این اصطلاح را شنیده اید؟ می دانید مفهومش چیست؟ یعنی اینکه هوا چند ساعت گرم است و دقایقی دیگر با باد و باران و توفان. هوا سرد می شود. این هوا به هوا شدن یا دزد بودن هوا زمینه ساز ابتلا به بیماری هایی مانند آنفلوآنزا است. حالا چرا آنفلوآنزا؟ با تغییر فصل و کاهش دمای هوا بسیاری افراد دچار سرماخوردگی می‌شوند. در واقع سرماخوردگی بیماری شایع فصل پاییز و زمستان است. برای پیشگیری از این عارضه و نیز درمان آن توصیه‌های زیادی شده است. از جمله این فرمایش گهربار امام رضا (علیه‌السلام) است که فرمودند: «خود را از باد پاییز بپوشانید که موجب بیماری است»

متداولترین و آسان ترین راه ها برای درمان این بیماری عبارت است از:

خوردن سوپ داغ؛ باز کننده مجاری تنفسی
یکی از درگیری های ناخوشایند در آنفلوآنزا، ایجاد خلط و گرفتگی مجاری تنفسی است. یکی از راهکارهای رفع این مشکل، مصرف نوشیدنی های گرم است. با نوشیدن این خوراکی ها مخاط راه های تنفسی نرم شده و ویروس ها از راه تنفسی تخلیه می شوند. بنابراین در برنامه غذایی تان مصرف سوپ و نوشیدنی های گرم را قرار دهید.سوپ سبزیجات را در برنامه غذایی خود بگنجانید. بهتر است در این سوپ از جو یا برنج به همراه جعفری و گشنیز، پیاز و لیموعمانی استفاده کنید. توصیه می‌شود برای پیشگیری از سرماخوردگی هرروز یک وعده از این سوپ را میل نمایید. خوردن سیب مداومت داشته باشید.

فلفل؛ تقویت کننده سیستم ایمنی
اگر می خواهید سیستم ایمنی بدن تان در مقابل ویروس موذی آنفلوآنزا مقاوم باشد، فلفل قرمز را فراموش نکنید. این خوراکی حاوی ترکیبی به نام «کپسیاسین» است. این ترکیب که دلیل طعم تند فلفل قرمز است، باعث تقویت سیستم ایمنی، بهبود گردش خون و تغذیه مناسب سلول ها می شود. به این ترتیب مانع از تاثیر ویروس ها روی سلول ها می شود. به این ترتیب مانع از تاثیر ویروس ها روی سلول ها می شود. از طرفی تندی این فلفل می تواند به باز شدن مجاری تنفسی کمک کند.

زنجبیل؛ ضد ویروس آنفلوآنزا
زنجبیل طعم خاصی دارد، به همین دلیل هر کسی علاقه به خوردن آن ندارد. این ریشه گیاهی حاوی ترکیب های تلخ و تندی است که مصرف آن باعث از بین رفتن ویروس های آنفولانزا و سرماخوردگی می شود. بهترین روش استفاده آن به عنوان ادویه در غذا و یا به صورت تازه همراه با بعضی از خوراکی ها مانند ماست است.

سیر؛ ضدعفونی کننده مجاری تنفسی
سیر از آن سبزی هایی است که بیشتر افراد ترجیح می دهند از سه فرسخی آن فرار کنند اما همان بوی هیجان انگیز! و خاص سیر دلیل همین ویژگی یعنی تاثیر آن در جلوگیری از ابتلا به آنفلوآنزا است. این بو ناشی از ترکیب های گوگردی موجود در سیر است که با پختن میزان تاثیر ضد میکروبی آن افزایش می یابد. از طرفی سیر حاوی ترکیبی به نام «آلیسین» است. این ترکیب که نوعی ماده ضد ویروسی است، مانع از ابتلا به آنفلوآنزا می شود.

معجون آویشن و عسل؛ بازکننده راه های هوایی
آویشن همان گیاه خوشبویی است که از آن برای طعم دادن به پیتزا استفاده می کنند. البته منظورمان این نیست که دوستان آنفلوآنزایی، پیتزا نوش جان کنند تا حال شان خوب شود. از این گیاه با روش های بهتری هم می توان استفاده کرد. آویشن خلط آور بوده و باعث درمان آنفلوآنزا می شود. دلیل این امر وجود ترکیب های «فنلی» در آویشن است.

دمنوش نعنا؛ عطر دهنده نفس
نعنا طعم تندی دارد. همین طعن تند نشان می دهد که حاوی ترکیب های ضد میکروبی است. بنابراین تهیه دمنوش، استفاده از آن در تهیه غذا و مصرف آن در سبزی خوردن باعث جلوگیری از ابتلا به سرماخوردگی و البته آنفلوآنزا می شود. اسانس «منتول» موجود در آن اسلحه مبارزه با آنفلوآنزا است.صبح‌ها و شب‌ها بهاز بخو رهای گیاهی مثل بخور بابونه، گشنیز و اکالیپتوس استفاده نمایید.

ویتامین D تقویت سیستم ایمنی 
یکی از مهمترین ترکیب هایی که مانع از ابتلا به سرماخوردگی و آنفلوآنزا می شود، ویتامین D است. می دانید چرا؟ چون این ویتامین به طور مستقیم روی تقویت سیستم ایمنی بدن تاثیر داشته و باعث بهبود عملکرد آن می شود. اما نکته مهم در رابطه با این ویتامین، میزان و نحوه مصرف و چگونگی جذب آن است. برای میزان و نوع مصرف برایتان جدول غذا و نوشیدنی مناسب تدارک دیده ایم. اما نکته مهم دیگر، وجود کلسیم برای جذب آن است؛ بنابراین باید همراه با مصرف منابع حاوی ویتامین D، مواد غذایی حاوی کلسیم مانند لبنیات، انواع آجیل های خام مصرف شود.

معجزه عسل
تقریبا همه ما در مورد مصرف مخلوط عسل و لیمو ترش در یک لیوان آب گرم، برای درمان بیماران مبتلا به سرماخوردگی چیزهایی شنیده‌‌ایم. معمولی‌ترین دارو برای درمان سرماخوردگی چهارتخمه است. چهارتخمه را در یک لیوان آب گرم ریخته و درب آن را بگذارید تا لعاب آن خارج شوید. سپس روزانه به مدت ۱۰ بار و هر بار یک قاشق از این لعاب میل نمایید. و در آخر توصیه می‌شود برای درمان گلودردها از قرقره غافل نباشید. قرقره کردن با نمک است بسیار مفید است. البته می‌توانید علاوه بر آب و نمک از عسل، چند قطره سرکه نیز استفاده کرده و روزی هفت الی هشت بار قرقره نمایید. سلامتی بزرگ‌ترین نعمت خداست. قدر این نعمت خوب خدا را بدانیم.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چه بخوریم تا سرما نخوریم؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..