تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آتش نشانان دبی با جت پک‌ به نبرد با آتش سوزی می‌روند

سازمان دفاع غیرنظامی دبی در نظر دارد با استفاده از فناوری جدید جت‌ پک‌ مانع از گسترش آتش‌سوزی‌های احتمالی شود.

کامیون‌ها و شیرهای آتش‌نشانی، ابزارهایی ایده‌آل برای خاموش کردن آتش در زمین خشک هستند. اما در آتش‌سوزی یک منطقه‌ی ساحلی یا کشتی چگونه می‌توان عمل کرد؟

سازمان دفاع غیر نظامی دبی (DCD) به‌تازگی از تکنولوژی جدیدی رونمایی کرده است که به معنی واقعی کلمه به آتش‌نشان‌ها کمک می‌کند.

در ویدیویی که منتشر شده است، آتش‌نشان‌ها قهرمانانه با جت‌اسکی خود را به پلی می‌رسانند که در آن خودرویی در حال آتش گرفتن است.

سپس نیروهای نجات با جت‌پک‌هایی که به پشت خود نصب کرده‌اند، توسط فشار شدید آب به هوا فرستاده می‌شوند. آتش‌نشان ضمن این‌که لباس مخصوص به تن دارد، شلنگی را حمل می‌کند و در نزدیک منطقه‌ی تحت حریق به‌صورت شناور قرار می‌گیرد و آتش را خاموش می‌کند.

این سیستم نوآورانه و پیشرو که بیش از یک سال است معرفی شده، لقب دلفین را به خود اختصاص داده است و فرصتی برای نجات جان انسان‌ها و کوتاه کردن فرآیند خاموش کردن آتش را فراهم می‌کند.

DCِD در نوامبر ۲۰۱۵ اعلام کرد:

به‌منظور همگام بودن با تحولات سریع ساختمانی و معماری که دبی هر روز شاهد آن است، سازمان دفاع غیر نظامی دبی متعهد می‌شود که آخرین دستاوردهای تکنولوژی با هدف دستیابی به بالاترین استانداردهای ایمنی برای عموم ساکنین، خصوصا ساکنین دبی را فراهم کند.

بنا به گفته‌ی این سازمان، فناوری جدید می‌تواند به دست‌اندرکاران رفع حادثه کمک کند و تجهیزات مورد نیاز برای مهار آتش را مهیا کند. ضمن این‌که دوربین‌های حرارتی نصب‌شده روی دستگاه به جستجو و نجات افراد گرفتار در کشتی یا ساختمان کمک خواهند کرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آتش نشانان دبی با جت پک‌ به نبرد با آتش سوزی می‌روند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..