تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رکورد صادرات نفت ایران به اروپا شکست/ ورود نفتکش‌های ایرانی به بنادر اروپا

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس براساس آمارهای رسمی ظاهرا کشورهای اروپایی در ماه جاری میلادی بیشترین حجم نفت در مدت 5 سال گذشته را از ایران خریداری کرده اند.

اطلاعات شرکت‌های کشتی‌رانی و گزارش‌های اتحادیه اروپا نشان می‌دهد در ماه ژانویه سال 2017 روزانه 622 هزار و 581 بشکه نفت ایران از طریق سوپرتانکرها به اروپا می‌رسد که از نوامبر سال 2011 رکوردی بی‌سابقه محسوب می‌شود.

دو سوپرتانکر ایرانی با نام‌های «Huge» و «Snow» هم اکنون در راه اروپا هستند و حدود 4 میلیون بشکه نفت را حمل می‌کنند. تحریم‌هایی که بر ضد ایران اعمال شد، فروش نفت را به اروپا در سال 2012 متوقف کرد و ایران توانست سال گذشته عرضه نفت را از سرگیرد.

اطلاعات مرتبط با حرکت کشتی‌ها نشان می‌دهد فرانسوی ها از زمان لغو تحریم‌، بیشترین حجم نفت را در میان کشورهای اروپایی از ایران خریداری کرده‌اند به طوریکه یک‌سوم نفت ایران در اروپا وارد فرانسه شده است.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران به تازگی اعلام کرده بود پس از حل شدن مشکلات بیمه، کلاس، پرچم و گواهینامه‎های بین‎المللی کشتی‏‎های ایرانی، شاهد دستاورد دیگر برجام در حوزه حمل و نقل دریایی کشور هستیم که با اجرای برجام و لغو تحریم‎ها، تردد کشتی‎های ناوگان شرکت ملی نفتکش ایران به بنادر اروپایی که در دوران تحریم متوقف شده بود، از سرگرفته شد.

وی اسپانیا را نخستین مقصد اروپایی ناوگان نفتکش ایران در پسابرجام اعلام کرد و افزود: نخستین کشتی شرکت ملی نفتکش ایران که به یکی از شرکت‎های بزرگ نفتی اسپانیا اجاره داده شده است چندی پیش در بندر الجسیراس این کشور پهلو گرفت.

کیان ارثی اضافه کرد: البته برخلاف برخی از اخبار منتشر شده، این کشتی بدون هیچ‎گونه تاخیری محموله خود را در این بندر تخلیه و بندر مذکور را بدون هیچ توقفی ترک کرده است.

عضو هیئت مدیره شرکت ملی نفتکش ایران سپس با اشاره به برنامه‎ریزی‎های این شرکت برای حضور موثر و قدرتمند در بازارهای بین‎المللی و اروپایی ادامه داد: تردد کشتی‎های این شرکت به سایر بنادر اروپایی نیز آغاز شده که از جمله آن می‎توان به از سرگیری تردد کشتی‎های این شرکت به بنادر هلند اشاره کرد.

کیان ارثی اضافه کرد: هم اکنون دو فروند از کشتی‎های نفتکش این شرکت در حال عزیمت به بنادر این کشور هستند.

وی با اشاره به استقبال کشورهای اروپایی به از سرگیری تردد ناوگان شرکت ملی نفتکش ایران در بنادر این کشورها افزود: در آینده نزدیک، شاهد اضافه‎شدن کشورهای اروپایی بیشتری به مقاصد بین‎المللی ناوگان نفتکش ایران خواهیم بود.

شرکت ملی نفتکش ایران با بهره‎مندی از ناوگانی به ظرفیت 15.5 میلیون تن‎ که از معتبرترین بیمه، کلاس، پرچم، گواهینامه‌ها و دیگر الزامات بین‎المللی برخوردار است، بزرگترین شرکت کشتیرانی نفتی جهان به شمار می‎رود.

انتهای پیام/م

http://fna.ir/W1GIGD



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رکورد صادرات نفت ایران به اروپا شکست/ ورود نفتکش‌های ایرانی به بنادر اروپا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..