تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اجرای طرح غربالگری ایدز در پلدشت

ساعت: 10:02 منتشر شده در مورخ: 1395/11/08 شناسه خبر: 1018170

مدیر شبکه بهداشت و درمان پلدشت گفت: آگاهی افراد از بیماری های خود، کمک رسانی، درمان و پیشگیری از رفتار های پر خطر اهداف اصلی طرح غربالگری ایدز است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ،حسن شیری در گفتگو با خبرنگار  آراز سسی در خصوص راه اندازی اتوبوس ایدز گفت: دانشگاه علوم پزشکی ارومیه و معاونت بهداشتی طرحی را در قالب اتوبوس ایدز و غربالگری ایدز راه اندازی می کنند.


وی تصریح کرد: بیماری ایدز در حدود 20 الی 30 سال است جوامع بشری را درگیر خود کرده است و بحث های زیادی در این خصوص صورت گرفته است.


مدیر شبکه بهداشت و درمان پلدشت در خصوص بیماری ایدز افزود: بیماری ایدز تقریبا تمام کشور های جهان را درگیر خود کرده است و کشور های آفریقا، روسیه، چین و تایلند بیشتر از سایر کشورها درگیر این بیماری هستند.


به گفته وی طبق آخرین آماری که داده شده است بین 30 الی 40 هزار نفر در کشورمان به این بیماری مبتلا شده اند و احتمال افزایش نیز وجود دارد.


شیری در خصوص اهداف غربالگری ایدز و اتوبوس ایدز گفت: آگاهی افراد از بیماری های خود، کمک رسانی، درمان و پیشگیری از رفتار های پر خطر اهداف اصلی این طرح است.


وی در خصوص راه های انتقال این بیماری تصریح کرد: بیماری ایدز از طریق استفاده از سرنگ های آلوده توسط افراد معتاد، خون های آلود مخصوصا خون های آلوده ای که 10 الی 15 سال پیش توسط فرانسه وارد کشور شد، مقاربت های جنسی مشکوک انتقال می یابد و باید افراد جامعه را نسبت به این موضوع آگاه کنیم تا جلو این مسائل گرفته شود.


مدیر شبکه بهداشت و درمان پلدشت افزود: این طرح کاملا رایگان بوده و مردم با مراجعه به اتوبوس ایدز می توانند آزمایش مربوطه را انجام دهند.


به گفته وی جواب آزمایشات به صورت کاملا محرمانه در اختیار صاحبان آزمایش قرار می گیرد.


شیری گفت: امیدواریم این طرح مورد استقبال مردم قرار بگیرد و اگر فردی هم بیمار باشد در مرحله اول اقدامات لازم را انجام دهیم.


وی تصریح کرد: اتوبوس ایدز در روز های دوشنبه 12 بهمن ماه و چهارشنبه 4 اسفند ماه از ساعت 8 الی 12 و 14 الی 17 در روبروی مسجد جامع پلدشت آماده ارائه خدمات به مردم و همشهریان عزیز است.


مدیر شبکه بهداشت و درمان پلدشت در خصوص ساخت ساختمان جدید مرکز بهداشتی و درمانی شماره 1 پلدشت گفت: مرکز بهداشتی و درمانی شماره 1 فعلا بصورت استیجاری در مرکز شهر فعالیت می کند و از کیفیت و امکانات مناسبی برخوردار نیست.


به گفته وی طبق رایزنی هایی که با مسئولان مربوطه صورت گرفته اعتباری بالغ بر 3 میلیارد تومان برای ساخت این مرکز تخصیص داده شده است.


شیری گفت: با ساخت این ساختمان، مرکز بهداشتی و درمانی شماره 1 و ستاد شبکه بهداشت و درمان در آنجا مستقر می شود.


مدیر شبکه بهداشت و درمان پلدشت افزود: مشکلاتی در خصوص زمین ساخت وجود دارد و امیدواریم با همکاری مسئولان شهرستان این مشکل حل و عملیات ساخت آن سریعا آغاز شود.


انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اجرای طرح غربالگری ایدز در پلدشت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..