تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




طولانی ترین پل اروپا؛ لیسبون

در این مقاله سری می‌زنیم به شهر لیسبون ـ پایتخت پرتغال ـ و یک ویدیو تعاملی از طولانی‌ترین پل اروپا یعنی واسکو دو گاما خواهیم دید. با کجارو همراه باشید.

مقاله مرتبط:

تور مجازی امشب را به شهر لیسبون و پل معروفش اختصاص داده‌ایم. لیسبون در حاشیه شمالی رودخانه تاقوس قرار گرفته است. آب‌های جاری و آرام همین رودخانه لیسبون را به شهری باشکوه و پر جنب و جوش تبدیل کرده و آن را به عنوان یک بندر رومی بی‌نظیر به دنیا شناسانده است. این رودخانه از شمال پرتغال وارد لیسبون می‌شود و به یک خور گسترده اما کم عمق که مرز لیسبون به شرق را تشکیل می‌دهد سرازیر می‌شود. در باریک‌ترین نقطه از خور تاقوس پل معلق پونته د ۲۵ آوریل قرار دارد که پایتخت را به آلمادا متصل می‌کند.

طولانی‌ ترین پل اروپا

پل‌ها ضروری‌اند: آنها ارتباط بین دو ساحل، دو فرهنگ، دو منطقه، دو شهرستان را برقرار می‌کنند و به حمل مواد غذایی، آب، اتومبیل و مردم کمک می‌کنند. پل‌ها را گاهی از هنرمندانه‌ترین کارهای بشر می‌توان دانست.

واسکو دا گاما یک سازه معماری بی‌نظیر و از معروف‌ترین پل‌های اروپا و دنیا است ـ پلی کابلی و مدرن که در سال ۱۹۹۸ بر روی رودخانه‌ی تاقوس افتتاح شد و مناطق شرقی لیسبون را به هم متصل می‌کند. این پل پس از پونته د ۲۵ آوریل دومین گذرگاه ساخته شده بر روی این رودخانه بود. واسکو دا گاما با طول ۱۲.۳ کیلومتر طولانی‌ترین پل اروپا است و به هدف کاهش ازدحام در پل دیگر لیسبون و جلوگیری از ترافیک سفر بین شمال و جنوب کشور از طریق لیسبون ساخته‌ شده است. ساخت این سازه در سال ۱۹۹۵ شروع و در سال ۱۹۹۸ به اتمام رسید.  

از روی پل منظره اطراف شگفت‌انگیز است. در حال رانندگی، نمی‌توانید تصور کنید که طول پل چقدر است، اما وقتی از پل گذشتید و به ساحل رسیدید، آنجاست که متوجه عظمتش می‌شوید. همچنین، در مقابل پل واسکو دا گاما مرکز خرید سنترو واسکو دا گاما قرار دارد که محل اوت‌لت‌های به‌نام است.

هر زمان که به پرتغال سفر کردید، گذر از این پل را فراموش نکنید، واسکو دا گاما یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری دنیا است.

بیشتر بخوانید: تور مجازی: سفر به پورتو؛ پرتغال ویدیو تعاملی

برای مشاهده ویدیو تعاملی از مرورگرهای Internet explorer, Google chrome free icon Chrome,  Mozilla free icon Firefox Internet explorer free icon  استفاده کنید.

ERROR:

Javascript not activated

تور مجازی روزهای یکشنبه و چهارشنبه، ساعت ۱۱:۱۵ شب در کجارو منتشر می‌شود. برای دسترسی به مقاله‌های این بخش به صفحه‌ی اختصاصی تور مجازی مراجعه کنید.

منبع airpano مورد علاقه من




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «طولانی ترین پل اروپا؛ لیسبون»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..