تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جمع آوری باتری‌ لپ تاپ های اچ پی به علت خطر آتش گرفتن

در میان اخبار آتش‌سوزی که از گوشه و کنار منتشر می‌شود، اچ‌پی هم در مورد باتری‌های لپ‌تاپ‌های خود اعلام خطر کرده است.

شرکت اچ‌پی از دارندگان بعضی از مدل‌های لپ‌تاپ‌ HP خواست که اقدام به جایگزینی باتری‌های دستگاه خود کنند تا خطر آتش‌سوزی آن‌ها را تهدید نکند. کمیسیون امنیت محصولات مصرفی آمریکا (CPSC) اعلام کرده است که ۱۰۱ هزار دستگاه لپ‌تاپ در خطر آتش گرفتن باتری قرار دارند. از این رو، آن دسته از افرادی که لپ‌تاپ‌های اچ‌پی کامپک (HP Compaq)، اچ‌پی پرو بوک (HP ProBook)، اچ‌پی انوی (HP ENVY)، اچ‌پی کامپک پرساریو (Compaq Presario) و اچ‌پی پاویلیون (HP Pavilion) در بازه‌ی زمانی مارس ۲۰۱۳ تا اکتبر ۲۰۱۶ خریداری کرده‌اند، ممکن است نیاز به چک کردن باتری لیتیومی لپ‌تاپ خود داشته باشند. چنانچه بارکد لپ‌تاپ‌های خریداری‌شد با عبارت‌هایی مثل  6CGFK ،6CGFQ ،6CZMB ،6DEMH ،6DGAL ،6EBVA یا 6BZLU شروع شده باشد، اچ‌پی بهترین اقدام را جایگزینی رایگان آن‌ها با دستگاه جدید می‌داند.

با توجه به اطلاعیه‌ی CPSC، اچ‌پی گزارشاتی مبنی بر داغ شدن بیش از حد، ذوب و زغال شدن باتری دریافت کرده است که منجر به خسارتی معادل ۱۰۰۰ دلار شده است. شواهد ثابت می‌کنند که باتری‌های یونی لیتیومی مستعد داغ شدن بیش از حد و آتش گرفتن هستند. سامسونگ نوت ۷ مثال بارزی از این نمونه است. به همین دلیل اچ‌پی اقدام به فراخوانی چند صد هزار باتری لپ‌تاپ‌های خود در طی چند سال گذشته کرده است. از این رو، تا زمانی که صنعت الکترونیک، فناوری جایگزینی برای ساخت باتری‌های با کیفیت بهتر نیابد، رویارویی با این مشکلات ادامه خواهد داشت.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جمع آوری باتری‌ لپ تاپ های اچ پی به علت خطر آتش گرفتن»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..