تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




راهکار مقابله با آلودگی هوا

کد خبر: ۴۶۰۹۹۱

۴۵  بازدید

ماهنامه خط خطی - فریور خراباتی: در این سال ها که آلودگی هوا زیاد شده است، مسئولین در بحث آلودگی هوا به بهترین شکل ممکن ایفای نقش می کنند. این بزرگواران با استفاده از روش «کی بود؟ کی بود؟ من نبودم!» تقصیر را از این سازمان به سازمان دیگر دایورت می کنند. پس از اجرای طرح های من درآوردی مانند «آب پاشی آسمان» با لبخند به خبرنگاران می گویند: «تاثیر این اقدام از عطسه کردن هم کمتر بود.» بعد هم که مردم می خندند، آن ها هم می خندند و فکر می کنند مردم از خوشحالی دارند می خندند.


به خاطر همین چیزهاست که من فکر می کنم اگر یک کمدین مسئول شود، خیلی بهتر از این است که یک مسئول کمدین شود. در این صورت آدم تکلیفش روشن است. واقعا بعضی سیاست گذاران حوزه سلامت زمانی که حرف می زنند، آدم نمی داند چه عکس العملی باید نشان دهد و دائم این سوال در ذهن ایجاد می شود که «بخندم یا.. بشینم؟!» بنابراین، بهتر است درد روی دردتان نیاورم و بدون توجه به این مسائل، توصیه هایی را که خدمتتان ارائه می دهم انجام دهید.


1- یکی از بهترین کارهایی که می توانیم انجام دهیم این است که در شرایطی که هوا آلوده است، بیشتر نفس بکشیم، در اینصورت هوای آلوده زودتر تمام خواهدشد. حال شما خودتان قضاوت کنید بیشتر نفس کشیدن راحت تر است یا عدم استفادهاز خودروهای شخصی یا گرفتن معاینه فنی.  منطقی باشید دیگر!


2- همه چیز را به قضا و قدر بسپارید. شما که جای خود دارید، حتی مسئولین نیز همه چیز را در حالت اتوپایلوت گذاشته اند و به امید تغییرات جوی روزگار می گذراند. از قدیم الایام گفته اند بهترین راه مقابله با آلودگی هوا باددرمانی است!


3- اگر تکنولوژی استفاده شده در خودروی شما کمی از بادبادک و کفشدوزک پیشرفته تر است، این تقصیر بنده و شما نیست. بنابراین با خیال راحت گاز بدهید، زیرا آلودگی هوا باهوش و باادب است و فرق بین آدم مقصر و بی گناه را می شناسد و وارد ریه های فرد بی گناه نمی شود.


4- به التماس ها و خواهش های سیستم ناوگان حمل و نقل عمومی گوش ندهید، این ملعون عادت دارد مظلوم نمایی کند. قبول دارم که اگر شما در اغلب ساعت ها به اتوبوس ها و واگن های قطار نگاه کنید، به این نتیجه می رسید که انصافا شهروندان بیش از این نمی توانند با یکدیگر مشارکت اجتماعی برقرار کنند.


5- هرگز فراموش نکنید که انسان باید قوی و بااراده باشد. بنابراین با خودروی شخصی تان وارد محدوده طرح ترافیک نشوید و طرح نخرید. درست است که عده ای غم نان دارند و با فروش طرح ترافیک خرج زن و بچه شان را می دهند.


6- حال که عده ای بر این باورند که بنده و شما مقصر آلودگی هوا هستیم، بنابراین بهتر است هرچه زودتر عذرخواهیم کنیم»، دست از واردات بنزین بی کیفیت برداریم، کارخانه های آلاینده را از سطح شهر دور کنیم، جای پارک پاساژ نسازیم و سیستم حمل و نقل شهری را ارتقا ببخشیم.


7- از آنجایی که توانسته ایم رکورد جوک بر ثانیه را جابجا کنیم و سرعت انتشار جوک را از سرعت انتشار ویروس ابولا بالاتر ببریم و به دلیل اینکه این روزها تلگرام برای ما از آنان شب هم واجب تر است، گاهی اوقات مطالب مفیدی در مورد آلودگی هوا بنویسیم و در اختیار یکدیگر قرار دهیم. قبول دارم سخت است و زحمت می شود، اما در شادی ها و هوای پاکتان جبران خواهیم کرد.


8- مسئولین اعلام کرده اند که ظرفیت شهر تهران در سال 1375 تکمیل شده است و از آنجایی که هر کاری می کنند هیچ کس از این شهر نمی رود، حالا که نمی توانیم دل از تولید خودروی غیراستاندارد بکنیم تا هوا کمتر آلوده شود، طبق معمول از مردم مایه بگذاریم و اجازه دهیم آلودگی هوا کار خودش را بکند و به همین طریق از جمعیت تهران کم خواهدشد!


9- حال که عده ای با اعطای وام برای خریدن خودروهای آلاینده می خواهند مردم را به خرید خودروی بیشتر تحریک کنند و حالا که دیگر همه اعضای خانواده مشاین شخصی خودشان را دارند، می توانند برای نسل های بعد هم ماشین در پارکینگ ذخیره کنند، شما مشارکت اجتماعی خود را انجام دهید و این خودروها را نخرید.


باور کنید چرا آدم باید برای خرید خودرویی که نصب ترمز ای بی اس بر روی آن سوسل بازی تعبیر می شود، تحریک شود؟ برویم وام بگیریم تا سریع تر بمیریم؟ برویم ماشینی بخریم که ترمزش می برد تا بخندیم؟ ماشینی بخریم که آتش می گیرد تا زندگی مان از این یکنواختی درآید؟


10- اگر وضع به همین منوال پیش برود، به زودی ما نیز مانند دایناسورها منقرض می شویم. اما کار به همین جا ختم نمی شود، شما الان هزینه کفن و دفن، مراسم سوگواری و ختم را حساب کنید، متوجه می شوید که تمیز بودن آسمان شهر کار راحت تری نسبت به مردن است، بنا بر اخبار واصله بعد از شنیدن هزینه های مراسم ختم، عده کثیری در وصیت نامه شان بند جدیدی اضافه کردند و نوشتند: «فحش دادم هر کس برای من مراسم ختم بگیره.»


گزارش ها حاکی از آن است که فضای رعب و وحشت در میان افراد سالخورده هنوز از بین نرفته است، آن وقت شما خودتان قضاوت کنید، هوای سالم بهتر است یا هوای آلوده.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «راهکار مقابله با آلودگی هوا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..