تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




وضعیت سازمان آتش‌نشانی شهرداری قدس بحرانی است

علی رزاقی مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری قدس در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در شهرقدس، ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت آتش‌نشان‌های حادثه ساختمان پلاسکوی تهران اظهار داشت: حادثه دردناک آتش‌سوزی و فروریختن ساختمان پلاسکو که منجر به شهادت جمعی از آتش‌نشانان غیور کشورمان شد، موجب تأثر و اندوه فراوان شد.

وی افزود: امیدوارم با مشارکت سایر دستگاه‌های اجرایی و شناسایی مکان‌ها و نقاط ناامن در سطح شهرستان و پیش‌بینی تمهیدات لازم برای ارتقای ایمنی ابنیه و سازه‌های شهری از وقوع حوادث مشابه پیشگیری کنیم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری قدس با اشاره به کمبود بودجه برای این مجموعه تصریح کرد: از اعضای شورای اسلامی تقاضا دارم که در بودجه سال 96 سازمان آتش‌نشانی شهرداری قدس تجدیدنظر کنند؛ زیرا اگر اعتبار تخصیص داده ‌شده همانند سال‌های قبل باشد، عملاً نمی‌توانیم نسبت به خرید تجهیزات و ادوات ایمنی لازم اقدام کنیم.

رزاقی بیان کرد: سازمان آتش‌نشانی به ‌عنوان متولی ایمنی شهر محسوب می‌شود که براساس قانون هیچ ارگان و نهادی به لحاظ ساختار ایمنی از آتش‌نشانی بالاتر نیست؛ ولی سازمان‌های آتش‌نشانی در شهرستان‌های تهران متأسفانه با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند.

وی با بیان اینکه سازمان آتش‌نشانی مستقیم با جان شهروندان سروکار دارد گفت: انتظار ما این است با توجه به شرایط فعلی، بودجه سال 96 سازمان آتش‌نشانی در حد بودجه عمرانی اختصاص داده شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری قدس عنوان کرد: متأسفانه در مجموعه سازمان آتش‌نشانی شهرداری قدس با کمترین بضاعت و امکانات ایمنی در حال فعالیت هستیم، که هر آن ممکن است حادثه‌های مشابهی همچون ساختمان پلاسکو در این شهرستان رخ دهد که بالطبع خسارت‌ها و زیان‌های جبران‌ناپذیری را به دنبال دارد.

رزاقی اظهار داشت: شهرستان قدس با جمعیت چهارصد هزار نفری دارای 78 هزار خانوار و یازده هزار واحد صنفی و 2 هزار واحد کارگاهی است که طبق آمار باید در این شهرستان 8 ایستگاه متشکل از 30 نفر نیروی عملیاتی و یک مدیر ایستگاه باشد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری قدس گفت: ما در مجموعه سازمان آتش‌نشانی تنها 47 نیروی عملیاتی داریم و امیدوارم مجموعه شهرداری هرچه سریع‌تر نسبت به رفع کمبودها و موانع موجود اقدام کند.

وی خاطرنشان کرد: تبدیل وضعیت کارکنان آتش‌نشانی از قراردادی به رسمی، تغییر وضعیت نوبت‌های کاری از 24_24 به 24_48 و ارتقاء سطح حقوق و مزایا یکی از مهّم‌ترین مواردی است که باید درباره کارکنان آتش‌نشانی شهرداری قدس محقق شود؛ زیرا ادامه این وضعیت می‌تواند تأثیر منفی را در روند کاری آتش‌نشانان داشته باشد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری قدس بیان کرد: در حال حاضر نوع لباس و چکمه‌ای‌ که برای کارکنان سازمان آتش‌نشانی شهرداری قدس خریداری ‌شده از کیفیت متوسط برخوردار است، در صورتی‌که این موضوع ممکن است سبب به خطر افتادن سلامت آتش‌نشانان شود.

رزاقی اظهار داشت: ما در کل مجموعه سازمان آتش‌نشانی تنها یک سِت امداد نجات و تنها یک خودروی امداد داریم که در صورت وقوع حوادث ناگوار همزمان در 2 نقطه از شهر، قطعاً از لحاظ ادوات امداد و نجات به مشکل برمی‌خوریم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ساخت ایستگاه، یکی از مهّم‌ترین اولویت‌های سازمان است که امیدوارم تا پیش از فرا رسیدن چهارشنبه‌ آخر سال، ساخت و ساماندهی تجهیزات ایمنی این سازمان محقق شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «وضعیت سازمان آتش‌نشانی شهرداری قدس بحرانی است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..