تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زیباجو : تجویز لنزهای چشمی نیازمند تست های پاراکلینیکی است – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و دنیا

به گزارش خبرنگار مهر، شهرزاد نکونام در حاشیه برگزاری سمینار پاراکلینیک در اپتومتری، افزود: از جمله وظایف اپتومتریست ها بررسی علل نابینایی یا کم بینایی در کم شدن دید افراد محسوب می‌شود که برای بررسی اختلالات بینایی لازم است از تست‌های پارا کلینیک استفاده کنیم، همچنین در مورد تجویز بهتر لنزهای تماسی باید از تست‌های پارا کلینیک کمک بگیریم.

وی اظهار داشت: برای بسیاری از جراحی‌ها که به عنوان جراحی‌های عیوب انکساری مانند لیزیک، لازک یا فمتولیزیک شناخته می‌شوند، تعیین لنزهای داخل چشمی و PRQ، نیازمند استفاده از تست‌های پارا کلینیک هستیم.

عضو جامعه اپتومتری ایران ادامه داد: اندازه گیری قرنیه، تعیین ضخامت قرنیه و در جراحی‌های آب مروارید در مورد لنز داخل چشمی (داخل و یا پشت اتاق قدامی)، نیازمند استفاده از تست‌های پارا کلینیک توسط اپتومتریست‌ها هستیم که این تست‌ها با عنوان اکوگرافی چشم انجام می‌شود.

نکونام تصریح کرد: از آنجا که تغییر اندازه لنزها اگر همراه با اشکال باشد در دید فرد نتیجه سوء به جا می‌گذارد، بنابراین این اعمال در حیطه چشم پزشکی باید توسط افراد اپتومتریست متخصص و مجرب انجام و نتایج تست‌ها توسط این اشخاص تفسیر و بررسی شود، زیرا این دسته از افراد درباره آناتومی و فیزیولوژی چشم و مکانیسم قسمت‌های مختلف آن اطلاعات علمی کامل دارند، بنابراین انجام این امور توسط اپتومتریست ها نتیجه بهتری نسبت به ارائه این خدمات توسط اپراتور ناآشنا به فیزیولوژی چشم دارد.

زیباجو

حتما بخوانید :   زیباجو : ماموگرافی، نامه درب خانه!/ صدای دکتر




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زیباجو : تجویز لنزهای چشمی نیازمند تست های پاراکلینیکی است – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و دنیا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..