تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ناباروری زوجین | چه آزمایشاتی برای تشخیص لازم است؟

ناباروری زوجین به عوامل مختلفی بستگی دارد.از آنجایی که ناباروری مشکل زن و شوهر است ، پس لازم است هر دوی آنها با هم بررسی شوند.

 ناباروری زوجین | چه آزمایشاتی برای تشخیص لازم است؟

ناباروری زوجین

معمولا به عدم بارداری بعد از یک سال تماس جنسی مرتب و بدون پیشگیری از بارداری ، ناباروری گفته می شود. ناباروری معمولا ۱۵ درصد از زوج ها را در طول زندگی تحت تأثیر قرار می دهد. در زوج باروری که سن خانم از ۳۰ سال پایین تر باشد ، در طول یک دوره ی قاعدگی حدود ۲۵ – ۲۰ درصد احتمال بارداری وجود دارد. به عبارت دیگر در هر ماه از هر صد زوج جوان دارای ارتباط جنسی مرتب و بدون پیشگیری از بارداری ، حدود ۲۵ – ۲۰ زوج احتمال باردار شدن دارند. تقریبا ۴۰ درصد ناباروری ها به زنان مرتبط می باشد ، مانند نداشتن تخمک گذاری یا بستن لوله ها. تقریبا ۴۰ درصد ناباروری ها به مردان ارتباط دارد ، مانند کاهش حرکت یا تعداد اسپرم. حدودا ۱۵ تا ۲۰ درصد موارد ناباروری ، علت مشخصی ندارد به عبارتی دلیل قطعی برای باردار شدن در این موارد وجود ندارد در صورتی که آزمایش ها طبیعی می باشند.

عوامل متعددی باروری زوجین را تحت تأثیر قرار می دهند. بعضی از این عوامل شامل سیگار ، وزن ، فشار روحی ، سن ، الکل ، ورزش سنگین ، بیماری ها ، تعداد تخمک های موجود در تخمدان ها و شرایط زمینه ای است. برخی از این عوامل از کنترل انسان خارج است. هرچند بعضی از عوامل در طول زمان تغییر می کنند ، باید به این نکته توجه کرد که شیوه ی زندگی سالم برای زوجین ، قدمی مهم برای رسیدن به هدفی مشترک ، یعنی داشتن کودکی سالم است.

 تشخیص ناباروری زوجین

ورزش منظم و استراحت ، رژیم غذایی خوب ، به همسران کمک خواهد کرد تا آمادگی رویارویی با مشکلات احتمالی را داشته باشند.

بررسی علل ناباروری

از آنجایی که ناباروری مشکل زن و شوهر است ، پس لازم است هر دوی آنها با هم بررسی شوند. آزمایش های خاصی برای بررسی و تعیین علل ناباروری انجام می گیرد.

آزمایش های مورد نیاز خانم ها در تشخیص ناباروری

آزمایش خانم ها شامل تصویربرداری از رحم و لوله های رحمی ، آزمایش خون برای بررسی تخمک گذاری و تعداد تخمک موجود در تخمدان ها ، سونوگرافی رحم برای بررسی حفره ی رحمی و لوله ها و برخی روش های تخصصی دیگر است.

آزمایش های مورد نیاز مردان در تشخیص ناباروری

برای این که پزشک بتواند تعداد اسپرم ، حرکت و شکل آنها را بررسی کند نیاز به نمونه ی مایع منی دارد. بعضی از آزمایش های اضافی بر پایه ی نتایج بررسی های بیشتر مایع منی انجام می گیرد. در بعضی موارد لازم است شوهر به متخصص کلیه و مجاری ادرار مراجعه کند. احتمال دارد بسیاری از مردان در ارگاسم یا تحریک جنسی دچار مشکل باشند. این مسئله ی بسیار مهمی است و حتما باید در این زمینه با پزشک مشورت شود.

تاثیر سن در ناباروری

یکی از عواملی که باروری زوجین را تحت تأثیر قرار می دهد مبحث سن می باشد. باردار شدن برای خانم هایی که از سن بالایی برخوردارند دشوار می شود. لازم به ذکر است که سن ۱۸ تا ۳۵ سالگی برای بارداری مناسب است. به دلایل مختلفی ممکن است بارداری خانم ها تا ۳۰ سالگی و حتی ۴۰ سالگی به تأخیر بیفتد. این رخداد در سال های گذشته یکی از دلایل افزایش شیوع ناباروری بوده است. قبل از تولد ، تخمدان های هر دختر تقریبا ۷ میلیون می باشد. این تعداد به هنگام تولد به ۲ – ۱ میلیون کاهش می یابد. تا دوران بلوغ تعداد تخمک ها به ۴۰۰ – ۳۰۰ هزار عدد می رسد. بعد از آن تعدادی از تخمک ها هر ماه شروع به رشد می کنند ، اما معمولا تنها یکی از آن ها آزاد می شود. احتمال دارد در برخی از خانم ها از دست رفتن تخمک ها بیش تر از دیگران باشد و این شرایط باعث می شود در آن ها ذخیره ی تخمدانی پایین بیاید. در روز های ۴ – ۲ دوره ی قاعدگی آزمایش هورمونی خون ، به پیش بینی ذخیره ی تخمدانی کمک می کند.

شیوه ی زندگی و ناباروری

اخبار مرتبط :

شایع ترین علل ناباروری زوجین ایرانی

اصلی ترین عوامل ناباروری در میان زوجین

مشكلات روانشناختي در تشديد ناباروري زوجين نابارور موثر است

عامل مهم و تاثیرگذار در ناباروری که از آن بی خبرید

هر آنچه باید از ناباروری مردان و زنان بدانید




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ناباروری زوجین | چه آزمایشاتی برای تشخیص لازم است؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..