تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رئیس بزرگترین حزب مخالف دولت سودان به خارطوم بازگشت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری روزنامه القدس العربی، المهدی سال ۲۰۱۴ بعد از بازداشت یکماهه به علت انتقاد از فعالیت نیروهای شبه نظامی در کنار دولت در منطقه آشوب زده دارفور سودان را ترک کرد.

حزب مخالفت الامه نیز بعد از ظهر پنجشنبه بازگشت رهبرش به خارطوم را تایید کرد.

مریم المهدی دختر صادق المهدی و معاون حزب الامه به خبرنگاران گفت که پدرش به سلامت به خارطوم رسیده است ولی مسئولان به ۲۵ نفر از استقبال کنندگان اجازه ورود به فرودگاه ندادند.

از سوی دیگر جنبش های مخالف در داخل سودان از جمله جنبش الشعبیه، جنبش آزادسازی سودان و ائتلاف گروه های «المستقبل» از اعضای خود خواستار مشارکت در مراسم استقبال المهدی شدند.

صادق المهدی رهبر بزرگترین حزب مخالف دولت سودان است که بعد از به قدرت رسیدن عمر البشیر در اوایل دهه نود از این کشور خارج شد ولی در سال ۲۰۰۲ به کشورش بازگشت.

صادق المهدی در سال ۲۰۱۴ متهم به خیانت شد که در صورت اثبات اتهام، مجازات اعدام در انتظار وی بود.

بعد از بازداشت او در سودان، موجی از اعتراضات در خارج شکل گرفت و حزب الامه بعد از بازداشت رهبرش، گفتگوی سیاسی با حزب کنگره ملی (حزب حاکم) به رهبری البشیر را متوقف کرد.

المهدی بعد از بازداشت یکماه سوادن را به مقصد قاهره ترک کرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رئیس بزرگترین حزب مخالف دولت سودان به خارطوم بازگشت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..