تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زیباجو : استفاده از خمیر مرغ در برخی کباب‌های کوبیده


استفاده از خمیر مرغ در برخی کباب‌های کوبیده


زندگی > سلامت – همشهری آنلاین:
معاون کل نظارت بر فرآورده‌های غذایی آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو اعلام کرد: گاهی خمیرمرغ در تولید کالباس و سوسیس ، همبرگر و حتی کباب کوبیده استفاده می‌شود درحالی‌که استفاده از خمیرمرغ در این فرآورده‌ها ممنوع است.

سمیره صباح، در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: خمیرمرغ از خمیرکردن استخوان‌های چرخ شده مرغ به دست می‌آید که به رنگ گوشت است اما طبق ضوابط، استفاده از خمیر در محصولات نامبرده ممنوع است و با وجود اظهار نظرهایی که از اطراف و اکناف شنیده می‌شود سازمان غذا و دارو در این باره هیچ تصمیم یا اظهار نظر تازه ای نداشته است.

وی تصریح کرد: خمیرمرغ فقط برای خوراک دام نه غذا انسان استفاده می‌شود و خمیرمرغ به هیچوجه مورد تائید سازمان غذا و دارو نیست.

وی خاطرنشان کرد: بخشنامه مربوطه در این زمینه همچنان به قوت خود باقی است و برای شرکت‌ها و کارخانه‌های تولید کننده اینگونه فرآورده‌ها لازم الاجرا است.

معاون کل نظارت بر فرآورده‌های غذایی آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو یادآور شد: تا زمانی که ابهامات سلامت کامل این فرآورده‌ها برای ما برطرف نشود ضوابط همان ضوابط قبلی خواهد بود.

صباح تاکید کرد: متاسفانه برخی کارخانه‌ها بصورت محدود از خمیرمرغ در تولید محصولات همچنان از این فرآورده استفاده می‌کند درحالی‌که ممنوع است.

به گزارش ایرنا، اختلاف نظردراستفاده ازخمیرمرغ در فرآورده های غذایی بین سازمان غذا و دارو و سازمان دامپزشکی باعث شد مسئولان سازمان غذا و دارو در ماه‌های ابتدایی سال گذشته اعلام کنند که خمیرمرغ اجازه ورود به محصولات غذایی را ندارد اما همواره تخلفاتی در این زمینه وجود داشته و سازمان غذا و دارو خواستار اصلاحاتی در این فرآورده غذایی شده است.

حتما بخوانید :   زیباجو : هر کودکی بیش فعال نیست!

این در حالی است که مسئولان دامپزشکی در آن زمان معتقد بودند که اقدامات قانونی، علمی و بهداشتی درباره تولید خمیر مرغ اعمال می‌شود و حتی استانداردهای آن فراتر از استانداردهای اتحادیه اروپا است.

زیباجو




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زیباجو : استفاده از خمیر مرغ در برخی کباب‌های کوبیده»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..