تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سرطان دستگاه گوارش شایع‌ترین سرطان در خراسان رضوی است/ سبک زندگی ناسالم علت ۹۰ درصد سرطان‌ها

ساعت: 15:21 منتشر شده در مورخ: 1395/11/07 شناسه خبر: 1017930

مسئول پیشگیری از سرطان دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

مسئول پیشگیری از سرطان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تنها 10 درصد علل سرطان عوامل ژنتیکی است و بیش از 90 درصد علت سرطان‌ها محیط پیرامون افراد و سبک زندگی آن‌ها است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دکتر خدیجه رضایی، کارشناس مسئول پیشگیری از سرطان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفت‌وگو با «نبض شهر»، به مناسبت هفته سرطان، اظهار داشت: طرح ملی پویش سرطان هم‌زمان با سراسر کشور از سال ۹۳ در مشهد با هدف کاهش بروز مرگ‌ومیر ناشی از سرطان و بهبود کیفیت زندگی بیماران مبتلا به سرطان آغاز به کارکرده است.

وی با بیان اینکه ۴۰ درصد سرطان‌ها قابل‌پیشگیری است، افزود: هدف از اجرای طرح پویش ملی مبارزه با سرطان، آموزش افراد جامعه و ترغیب سیاست‌گذاران جهت وضع قوانینی در جهت کاهش عوامل سرطان‌زا بوده است که متأسفانه دو سال گذشته علی‌رغم درخواست وزارت بهداشت، طرح بالا بردن مالیات بر سیگار توسط مجلس به تصویب نرسید.

رضایی تصریح کرد: سال گذشته، دانشگاه علوم پزشکی مشهد در قالب طرح ملی پویش سرطان، برنامه‌هایی همچون طرح جمع‌آوری قلیان‌ها از سطح مشهد و ایجاد کمپین‌هایی در جهت بهبود سبک زندگی مردم را در مشهد اجرا کرد.

مسئول پیشگیری از سرطان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه آمار دقیقی از تعداد مبتلایان به سرطان در مشهد وجود ندارد، گفت: طی بررسی‌های انجام‌شده میزان ابتلا به سرطان در حال افزایش است اما خوشبختانه طی سالان اخیر با اجرای طرح نظام سلامت در کشور شاهد کاهش میزان مرگ‌ومیر ناشی از سرطان‌ها هستیم.

وی تصریح کرد: تنها ۱۰ درصد علل سرطان عوامل ژنتیکی است و بیش از ۹۰ درصد علت سرطان‌ها محیط پیرامون افراد و سبک زندگی آن‌ها است که در این میان استعمال سیگار و قلیان، تغذیه نامناسب، چاقی، عدم تحرک و آلودگی محیط‌زیست از عوامل افزایش خطر ابتلا به سرطان هستند.

رضایی شایع‌ترین سرطان در خراسان رضوی را سرطان دستگاه گوارش خواند و بیان کرد: در زنان به ترتیب سرطان‌های پستان، پوست، ‌معده، روده بزرگ، ریه و مثانه و در آقایان به ترتیب سرطان‌های معده، پوست، مثانه، ‌روده بزرگ، ‌ریه و همچنین سرطان پروستات شایع است.

مسئول پیشگیری از سرطان دانشگاه علوم پزشکی مشهد یادآور شد: تشخیص زودهنگام سرطان کمک بسزایی در بهبود و نجات افراد دارد اما متأسفانه اکثر افراد علائم سرطان را نمی‌دانند و یا این علائم را با علائم بیماری‌های دیگر اشتباه می‌گیرند که باعث می‌شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سرطان دستگاه گوارش شایع‌ترین سرطان در خراسان رضوی است/ سبک زندگی ناسالم علت ۹۰ درصد سرطان‌ها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..