تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تاثیر دیابت بر روده ها

دیابت نوع 1 بیماری دیابت نوع 1 باکتریهای روده التهاب در روده کوچک

آیا از ارتباط بیماری دیابت با بیماری های روده ای اطلاعی دارید به تازگی محققین توانستند ارتباط تاثیرگذاری دیابت نوع یک را بر امراض گوارشی کشف کنند با مطالعه روی مبتلایان به امراض قندی موفق به این نتایج جالب دست یافتند دیابتی ها باید بیشتر مراقب سلامت جسمی خود و اثرگذاری دیابت روی بدنشان باشند .

محققان ایتالیایی در یکی از مطالعات اخیرشان، تغییرات خاصی را در دستگاه گوارش افراد مبتلا به بیماری دیابت نوع ۱ شناسایی کرده‌اند که در افراد غیرمبتلا مشاهده نمی‌شود. گزارشی از این مطالعه در Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism منتشر شده است. این تغییرات شامل تغییر در ترکیب باکتری‌های روده و التهاب در روده کوچک می‌شوند. به‌گفته محققان، چنین تغییراتی می‌توانند در ابتلا به بیماری دیابت نوع ۱ نقش داشته باشند. محققان در این مطالعه، از روش‌های آندوسکوپی و نمونه‌برداری از روده کوچک برای بررسی وضعیت ۵۴ نفر استفاده کردند. ۱۹ نفر از این افراد به بیماری دیابت نوع ۱ مبتلا بودند، ۱۹ نفر به بیماری سلیاک و ۱۶ نفر نیز در وضعیت سالم قرار می‌گرفتند. یافته‌های نهایی نشان دادند که افراد مبتلا به بیماری دیابت نوع ۱، دارای التهاب بسیار بیشتری در غشای مخاطی مربوط به روده هستند. علاوه بر این، مشخص شد که ترکیب باکتری‌های روده در افراد مبتلا به بیماری دیابت نوع ۱ بسیار متفاوت از افراد سالم است. اگر این یافته‌ها تایید شوند، در آینده برای طراحی روش‌های درمانی جدید با هدف درمان افراد مبتلا به بیماری دیابت نوع ۱ مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

سلامتیسم

ارسال شده در 7 بهمن 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع دیابت



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تاثیر دیابت بر روده ها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..