تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




امداد رسانی به بیش از 8 هزار نفر در سیل

به گزارش افکارنیوز،

مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات، با اعلام این خبر اظهار داشت : از تاریخ یکم تا 7 بهمن ماه (ساعت 07:00 ) 6 استان هرمزگان ، سیستان و بلوچستان ،کرمان ، فارس، خراسان جنوبی و رضوی متاثر از سیل و آبگرفتگی شدید شدند .

وی با اشاره به 20 شهرستان درگیر در سیل و آبگرفتگی (جاسک، سیریک، میناب، رودان،حاجی آباد، دلگان، کنارک، ایرانشهر، نیکشهر، چابهار، خاش، سرباز، سیب و سوران، منوجان، قلعه گنج، کوهبنان، داراب، سربیشه، خواف و تایباد ) افزود : تاکنون به 8 هزار و 682 نفر در 149 شهر و روستا امدادرسانی شده است.

سلیمی بیان داشت : تعداد 4 هزار و 181 نفر اسکان اضطراری یافته و 73 دستگاه خودرو از مسیر سیلاب رهاسازی شد .

رئیس سازمان امداد و نجات با بیان اینکه از 60 واحد مسکونی تخلیه آب صورت گرفته ، تصریح کرد : امدادرسانی در رسیستان و بلوچستان ،هرمزگان و کرمان همچنان ادامه دارد .

*نجات خانواده 6 نفره سراوانی گرفتار درسیلاب

نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر در عملیات امداد و نجات یک خانواده 6 نفره اهل سراوان را از خطر فرو رفتگی در گل و لای نجات دادند.

محمداکبر چاکرزهی فرماندار خاش گفت: این خانواده که با یک دستگاه تویوتا در حال سفر بودند به دلیل نا آشنایی با منطقه و تردد در مسیر خاکی که بر اثر بارندگی‌های چند روز اخیر باتلاقی شده در منطقه شوره زار بوتگان بخش مرکزی خاش در گل و لای فرو رفتند. 

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان خاش بیان کرد: عملیات امداد و نجات برای کمک به این خانواده گرفتار در گل و لای ساعت 17 و 58 دقیقه شروع و تا ساعت 19 و 30 دقیقه ادامه داشت. 

وی با قدردانی از تلاش های خوب و ارزشمند 2 تیم 7 نفره از امدادگران جمعیت هلال احمر خاش برای کمک به این خانواده اظهار داشت: محورهای فرعی مانند بوتگان، اطراف کارخانه سیمان، کلکلی، شوگه، محمدی و میرزا آباد، سید آباد و زمین های واقع در مسیر قدیمی جاده خاش به سراوان که خاکی و شوره زار است فعلا برای تردد مناسب نیستند. 

چاکرزهی ادامه داد: به دنبال بارش های اخیر و جاری شدن سیلاب آب اکثر مسیل ها از شهر خاش به سمت همین مناطق هدایت می شود که با پخش سیلاب این محورهای فرعی برای عبور خودرویی و پیاده شرایط مساعدی ندارند. 

فرماندار خاش همچنین به خانوارهای خاشی و نیز سایر هم استانی ها هشدار داد با توجه به وقوع بارش ها و پر آب شدن سدها و بندهای خاکی از نزدیکی به این مکان ها و شنا کردن بصورت جدی اجتناب کنند تا از خطرات و حوادث پیش بینی نشده در امان بمانند. 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «امداد رسانی به بیش از 8 هزار نفر در سیل»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..