تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مرمت مساجد تاریخی بروجرد در دستور کار اداره میراث فرهنگی استان لرستان

مرمت بناهای تاریخی در دستور کار اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان قرار گرفته است.

مرمت مساجد تاریخی بروجرد در دستور کار اداره میراث فرهنگی استان لرستانغلامرضا سلیمانی، مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در گفتگو با خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: هم‌اکنون مرمت بناهای تاریخی چون پل کشکان، مسجدهای تاریخی بروجرد، مقبره زاهدشیر، مقبره حسن گاویار و قلعه فلک‌الافلاک در دستور کار اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان قرار گرفته‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنانش از حفاری در مقبره پیرمیکائیل واقع در منتها الیه جنوب غربی کوهدشت و کرانه شمالی رودخانه سیمره خبر داد و گفت: در این کاوش که به سرپرستی علی سجادی انجام شده، چند گورستان اسلامی به همراه یک مقبره قدیمی مربوط به قرون میانی اسلام کشف شده‌اند و تا به امروز فوندانسیون، دیوارها و ورودی این آرامگاه خاکبرداری شده و آشکار شده‌اند.

مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاطرنشان کرد: سنگ قبرهای زیبایی هم در جریان این کاوش به دست آمده‌اند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مرمت مساجد تاریخی بروجرد در دستور کار اداره میراث فرهنگی استان لرستان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..