تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ترامپ صدور ویزا برای اتباع ایران و ۶ کشور دیگر را تعلیق کرد/ واشنگتن ساخت دیوار در مرز مکزیک را آغاز می‌کند

* ترامپ امروز دو دستور صادر کرد که بر اساس اولین فرمان، واشنگتن به زودی ساخت دیوار در مرز مکزیک را آغاز می‌کند.

* براساس فرمان دوم هم وزارت خارجه اجازه دارد از اختیارات صدور روادید برای مجبور کردن کشورها به بازگرداندن تبهکاران تبعه این کشورها،استفاده کند.

* این سند صدور هرگونه ویزا برای شهروندان ایران و شش کشور دیگر را به مدت ۳۰ روز تعلیق کرده است.

* این فرمان شامل کسانی که تابعیت آمریکایی دارند، در خاک آمریکا هستند (تا زمان عدم خروج) یا روادید دیپلماتیک و سیاسی دارند، نمی‌شود.

این قانون تا زمان اجرایی شدن قانون جدید صدور ویزا آمریکا به مورد اجرا در آید.

دونالد ترامپ رییس جمهور جدید آمریکا با امضای این احکام و فرمان های اجرایی جدید ممنوعیت ها و محدودیت های گسترده ای را در رابطه به صدور روادید ورود پناهجویان و مهاجران به خاک آمریکا اعمال کرد. 

ترامپ روز چهارشنبه با حضور در وزارت امنیت داخلی آمریکا با کارکنان این وزارت خانه آمریکایی دیدار کرد و اعمال محدودیت های جدید را به صورت رسمی اعلام کرد. او همچنین در جریان این بازدید دستور ساخت دیوار مرزی با مکزیک را نیز اعلام عمومی کرد. وزارت امنیت داخلی از میراث های دولت جورج دبلیو بوش است که پس از حادثه 11 سپتامبر ایجاد شد. این وزارت خانه یکی از مهم ترین وزارت خانه ها درباره ایجاد محدودیت ها درباره صدور روادید برخی کشورهای خاص از جمله ایران است. 

ترامپ در جریان حملات تروریستی سال گذشته به پاریس در سخنانی در واکنش به حملات تروریستی در اروپا و آریکا خواهان ممنوع کردن ورود مسلمانان به خاک آمریکا شده بود؛ اظهاراتی که واکنش ها و مخالفت های گسترده ای در پی داشت وبه دنبال این واکنش ها ترامپ حرف خود را پس گرفته و سخنان خود را تعدیل کرد. 

بر اساس گزارش رویترز و به نقل از مقامات آگاه در کنگره ، ترامپ با صدور چندین حکم مختلف محدودیت هایی را نسبت به مهاجرت از برخی کشورها از جمله ایران به خاک آمریکا اعمال خواهد کرد. همچنین این محدودیت ها شامل صدور روادید توریستی نیز خواهد شد و نیز سازمان های فدرال آمریکا موظف می شوند پرداخت کمک های معیشتی به برخی پناهجویان در امریکا را نیز قطع کنند. 

بر اساس این گزارش از این پس شهروندان کشورهای ایران، عراق، سودان، سومالی ، لیبی ، سوریه و یمن حتی اگر ویزای ورود به خاک آمریکا را نیز دریافت کرده باشند، در مبادی ورودی اجازه ورود به این کشور را نخواهند داشت.   گفته می شود از امروز و بر اساس فرامین جدید صدور ویزا به مدت یک ماه برای شهروندان این 7 کشور در سفارت خانه های آمریکا ممنوع خواهد شد تا قوانین جدید صدور ویزا آمریکا به مورد اجرا در آید. 

اعمال این محدودیت های جدید می تواند زندگی صدها هزار شهروند ساکن ایالات متحده آمریکا را که تابعیت کشورهای در لیست قرمز را نیز دارند، سخت تر کند. 

گفتنی است بر اساس مصوبه ماه دسامبر سال 2015 کنگره آمریکا تغییراتی در قانون صدور ویزا آمریکا برای شهروندان 38 کشور اعمال شد که پیشتر بدون دریافت ویزا مجاز بودند تا 90 روز به خاک آمریکا سفر کرده و در آنجا اقامت کنند. 

بر اساس آن تغییر ، شهروندان 38 کشور مزبور که با آمریکا موفقت نامه لغو روادید دارند،  در صورت سفر به برخی کشورهای در لیست قرمز از جمله ایران  - در 5 سال گذشته - می بایست برای سفر به آمریکا درخواست ویزا بدهند. این قانون به منظور اعمال کنترل های امنیتی مضاعف وضع شده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ترامپ صدور ویزا برای اتباع ایران و ۶ کشور دیگر را تعلیق کرد/ واشنگتن ساخت دیوار در مرز مکزیک را آغاز می‌کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..