تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عدالت درآمدی اصل مهمتر از تعرفه

معاون نظارت و برنامه ریزی نظام پزشکی با بیان اینکه فاصله یک متخصص با پزشک عمومی از نظر تعرفه زیاد نیست، گفت: درآمد این 2 گروه با هم قابل قیاس نیست و اصل مهمتر از تعرفه، عدالت درآمدی است که باید رعایت شود.

محمد جهانگیری معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اینکه موضوع عدالت در درآمد مهمترین رکن در تمام جوامع است، اظهار داشت: عدالت به معنای تساوی نیست بلکه بر اساس شایسته سالاری، توان افراد، زحمات و سرمایه گذاری که می کنند اتفاق می افتد.

وی با ابراز تاسف از اینکه در تمام حوزه ها این موضوع را به صورت جدی در نظر نگرفتیم، افزود: امروز در جامعه پزشکی نارضایتی هایی وجود دارد و اگر شاهد مباحث تداخل کاری هستیم به این دلیل است که برخی از پزشکان که درآمد پایینی دارند، به خود حق می دهند تا کارهایی را برای کسب درآمد بیشتر انجام دهند.

معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی با اشاره به این که درمقوله اقتصاد سلامت بطور اخلاقی وارد نشدیم ؛ ادامه داد: باید در مدیریت اقتصاد سلامت مبانی اصولی را ر عایت کنیم و هر زمان عدالت درآمدی انجام شود هیچ گاه مثلا یک پزشک عمومی کار تخصصی یک متخصص پوست را انجام نمی دهد .

وی تاکید کرد: اصل مهمتر از تعرفه عدالت درآمدی است و فاصله یک متخصص با پزشک عمومی در تعرفه ها زیاد نیست اما از نظر درآمدی با هم قابل قیاس نیستند.

جهانگیری با بیان اینکه برای آن دسته از پزشکانی که درآمد بالایی ندارند فکر درستی نکردیم، اظهار داشت: آسیب این موضوع به بیماران وارد می شود، زیرا برای رسیدن به مقصد اصلی که درمان است باید راههای پرپیچ و خمی را بروند و جامعه پزشکی در این میان با برنامه کار نکرده است.

وی با بیان اینکه تعرفه ابزاری برای کسب درآمد است، اذعان داشت: اگر بتوانیم در سطوح مختلف با توجه به تبحر افراد، سطح علمی، زحمتی که کشیده و وقتی که می گذارند و همچنین ریسکی را که در موارد خاص می پذیرند درآمدی متصور باشیم، خوب است.

معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی ادامه داد: صرفا می گوییم تعرفه را تعیین کردیم و به درآمد فکر نمی کنیم و اگر تعرفه ها هم مساوی باشد در یک رشته می بینیم یک عده درآمدهای میلیاری دارند و یک عده ندارند در حالی که تعرفه یکی است.

وی ضمن ابراز این مطلب که باید مکانیسم هایی را ایجاد کنیم تا توزیع بیمار، دسترسی و عدالت در ارائه خدمات به بیمار رعایت شود، اظهار داشت: غالبا سطح علمی جامعه پزشکی در کل کشور خوب است و می توانند به 90 درصد نیازهای مردم پاسخ دهند.

جهانگیری با اشاره به اینکه جامعه پزشکی ایران فرهیخته و متبحر است و باید از همه ظرفیت های آن استفاده شود، گفت: باید کسانی که درآمد کمتری دارند سهم بیشتری از ارائه خدمت و در آمد داشته با شند که بر این اساس کارهایی لازم است تا انجام شود.

وی افزود: ارزش نسبی خدمات بسیار کمک کننده به این موضوع است که تاکنون  تدوین شده و نظام ارجاع نیز باید به درستی پیاده سازی شود.

به گفته معاون سازمان نظام پزشکی، 90درصد قیمت های کتاب ارزش نسبی قبلی هیچ قانون و عدالتی در آن نبود، اما اکنون 80 درصد آن به هم نزدیک شده است.

جهانگیری با بیان این که طب عمومی در کشور مغفول واقع شده، گفت: هزینه های سلامت را گران می کنیم در حالیکه طب عمومی باید ملاک و منشا قرار گیرد.

وی در خصوص تعرفه ها بیان کرد: نظارت بر اجرای تعرفه ها در تمام استان ها به طور واقعی اجرا شد و نظام پزشکی نیز حمایت کرد و جامعه پزشکی هم تعرفه های مصوب را رعایت نمودند و اگر تخلفی صورت گرفت درون خود جامعه  به آن رسیدگی کردیم.

معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی یادآور شد: اگر نظارت بر اجرای تعرفه ها در خود نظام پزشکی رقم نخورده بود تمام کسری ها به جامعه پزشکی نسبت داده می شد.

انتهای پیام/ 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عدالت درآمدی اصل مهمتر از تعرفه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..