تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




امضای تفاهم نامه وزارت بهداشت با آموزش و پرورش در کنترل مواد خوراکی در بوفه‌های مدارس/ وزارت بهداشت مخالف هر گونه محصولاتی با روغن پالم است

مدیرکل بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بین آموزش و پرورش و وزارت بهداشت تفاهم نامه ای در رابطه با کنترل مواد خوراکی در بوفه های مدارس امضا شده است.

امضای تفاهم نامه وزارت بهداشت با آموزش و پرورش در کنترل مواد خوراکی در بوفه‌های مدارس/ وزارت بهداشت مخالف هر گونه محصولاتی با روغن پالم استزهرا عبدالهی مدیرکل بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به وضعیت محصولات نوتلا در امر سلامت اظهار داشت: تمام محصولاتی که در ترکیب آنها از روغن پالم استفاده شده و به دلیل بروز مشکلات و ضررهایی که این روغن اسیدهای اشباع شده بالا در بدن ایجاد می‌کند، وزارت بهداشت با ارائه چنین محصولاتی مخالف است.

وی بیان کرد: روغن پالم سلامت انسان را به خطر می‌اندازد و سازمان غذا و دارو در زمینه فروش محصولات نوتلا به طور جدی پیگیر است تا مطابق استانداردهای وزارت بهداشت مواد سالم تهیه و به مردم عرضه شود.

عبدالهی عنوان کرد: اسیدهای چرب و ترانس باعث بروز بیماری قلب و عروق، چاقی، فشار خون،دیابت و به طور کلی سبب بروز بیماری‌های غیرواگیر می‌شود که وزارت بهداشت به همین دلیل از ارائه چنین محصولاتی به مردم مخالف است.

وی گفت: وزارت بهداشت و آموزش و پرورش بر طبق آیین‌نامه دستورالعملی را تنظیم کرده‌اند تا مواد خوراکی مجاز در بوفه‌های مدارس ارائه شود و تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر سرطان‌زا بودن مواد خوراکی که در بوفه مدارس به فروش می‌ر‌سد به وزارت بهداشت ارسال نشده است.

وی گفت: کمیته‌های کشوری در زمینه مواد خوراکی که در بوفه‌های مدارس عرضه می‌شود با سازمان بهسازی بوفه‌ها و همکاری و تعامل وزارت آموزش و پرورش و بهداشت تشکیل و به طور جدی این گونه مواد عرضه شده در بوفه‌های مدارس رصد می‌شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «امضای تفاهم نامه وزارت بهداشت با آموزش و پرورش در کنترل مواد خوراکی در بوفه‌های مدارس/ وزارت بهداشت مخالف هر گونه محصولاتی با روغن پالم است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..