تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بایدها و نبایدها طب سنتی در وعده صبحانه

صبحانه یکی از مهم ترین وعده های غذایی است که نباید نادیده گرفته شود. این بار با توصیه های طب سنتی صبحانه تان را میل کنید.

توصیه های طب سنتی برای خوردن صبحانه

بهترین صبحانه‌ها شامل مربای بالنگ، مربای به، مربای هویج و مربای پوست پسته برای معده‌های سرد یا ضعیف و مربای آلبالو و مربّای زرشک برای معده‌های گرم و حریره بادام، شیربرنج با کمی دارچین یا زعفران، عسل و شیره انگور است.

سید جواد علوی کارشناس طب سنتی گفت : اصولاً پنیر غذای خوبی برای صبحانه نیست؛ مزاج پنیر تازه سرد و تر است و مانع از فعالیت مغزی کامل که معمولاً در صبحگاه برای کار و تلاش مورد نیاز است، می‌شود و توصیه به مصرف گردو، سیاهدانه، آویشن و زنیان همراه پنیر به همین دلیل است.

انسان در شرایط مختلف به تعداد وعده‌های غذایی متفاوتی نیاز دارد. در گذشته با توجه به شرایط تغذیه و زندگی، توصیه پزشکان به افراد سالم، مصرف سه وعده غذا در دو روز بود به‌ گونه‌ای که یک روز، صبحانه و شام و روز دیگر، ناهار مصرف شود.

وی افزود: اما با در نظر گرفتن قوای بدنی و هضمی، این توصیه امروزه برای همه مردم کاربرد ندارد، در نتیجه بیشترین توصیه داشتن ساعات منظّم غذایی است؛ این ساعات برای هر فرد به ‌شکلی تعریف می‌شود، به‌عنوان مثال ممکن است در فردی ساعت هشت صبح وقت مناسبی برای صبحانه باشد و برای دیگری 6 صبح.

این کارشناس طب سنتی ادامه داد: اما به‌طور کلی بهترین وقت برای صرف صبحانه در فصول سرد سه ساعت بعد از طلوع آفتاب و در فصول گرم یک تا دو ساعت بعد از طلوع آفتاب است؛ در مورد ناهار بنا به وضعیت هضمی فرد ساعت 12 تا 14 مناسب است  و اما وعده شام نباید از ساعت 18 تا 19 به تأخیر بیفتد زیرا بین خواب و مصرف شام باید دو تا سه ساعت فاصله باشد.

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : tasnimnews.com




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بایدها و نبایدها طب سنتی در وعده صبحانه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..