تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اتوبوسی که از کنار زمین گذشت!

به گزارش همشهري آنلاين،اين جرم نزديك به زمين جديد 2017 BX نام دارد از فاصله 261 هزار كيلومتري از زمين، يعني دو سوم فاصله زمين تا ماه از كنار سياره عبور كرد.

اولين مركزي كه اين سيارك را شناسايي كرد،‌ رصد‌خانه Slooh بود، مركزي كه رويداد‌هاي فضايي را به صورت زنده پخش مي‌كند. به گفته Slooh و اطلاعات ناسا، اين سيارك مشابه سيارك 2017AG13 است كه روز 9 ژانويه از كنار زمين عبور كرد،‌اما ابعاد آن نسبت به سيارك قبلي كوچكتر است و با سرعتي كمتر از سيارك قبلي، 26700 كيلومتر بر ساعت حركت مي‌كند از اين رو نمي‌تواند براي زمين تهديد به شمار رود.

درصورتي كه مسير اين سيارك زمين را هدف گرفته‌بود، و در صورتي كه از جنس سنگ مي‌بود و نه فلز، تمامي آن در اتمسفر زمين سوخته و نابود مي‌شد.

با اين همه شناسايي اين سيارك در آخرين لحظات مثالي ديگر نسبت به ناآگاهي انسان از ميليون‌ها جرم نزديك به زمين است كه هرلحظه ممكن است حيات بشر را تهديد كنند.

ناسا به تازگي اين فرصت را داشت تا بودجه ساخت تلسكوپي را براي رديابي 90 درصد از اين اجرام را تامين كند،‌اما به دلايلي ناشناخته اين بودجه را به دو ماموريت ديگر تخصيص داد.

5454




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اتوبوسی که از کنار زمین گذشت!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..