تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پژوهشگران ابرلیزر هزار واتی ساخته‌اند

تیمی از پژوهشگران از کشورهای چک و بریتانیا، موفق به توسعه‌ی لیزری با توان بیشینه‌ی ۱۰۰۰ وات شده‌اند.

تیمی از پژوهشگران از کشورهای بریتانیا و چک‌ اعلام کرده‌اند که موفق به توسعه و شلیک پرتوهای لیزری با قدرت بیشینه‌ی ۱۰۰۰ وات شده‌اند. آن‌ها از این لیزر با نام Bivoj یاد می‌کنند که در حقیقت نام یکی از قهرمان‌های افسانه‌ای کشور چک است. طبق اعلام مارتین دیووکی، یکی از فیزیک‌دان‌هایی که در مرکز تحقیقات HiLASE در کشور چک فعالیت دارد، این لیزر در نوع خود، ده برابر قدرتمند‌تر از رقبای دیگر است. لیزر Bivoj در مرکز تحقیقات HiLASE توسعه داده شده است و مرکز لیزر بریتانیا نیز در توسعه‌ی آن نقش داشته است.

البته لیزر Bivoj با دو مورد از بزرگ‌ترین لیزرهای HPPL موجود، یعنی لیزر یک پتاواتی (۱۰۱۵ وات) تگزاس در آستین و لیزر دو پتاواتی LFEX در اوزاکا ژاپن، متفاوت است. قدرت بیشینه‌ی این لیزرها بسیار بیشتر از لیزر Bivoj است؛ اما زمان شارژ مجدد آن‌ها به‌اندازه‌ای طولانی است که تنها چند بار در طول روز توانایی شلیک دارند. اما لیزر ۲۸ میلیون دلاری Bivoj میانگین انرژی خروجی بالاتری دارد؛ چرا که قدرت پرتوهای آن بسیار پایین‌تر است.

اعضای تیم امیدوارند در امر تجاری‌سازی لیزر Bivoj موفق شوند و در نیمه‌ی دوم سال جاری میلادی از آن در کاربردهای مهندسی، مانند سخت‌سازی آهن و کاربردهای صنعتی مانند فرایند ساخت نیمه‌هادی‌ها بهره ببرند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پژوهشگران ابرلیزر هزار واتی ساخته‌اند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..