تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




انتشار فهرست فاسدترین کشورهای جهان در سال ۲۰۱۶

ساعت24-طبق جدیدترین گزارش سالانه سازمان شفافیت بین الملل، سومالی، سودان جنوبی و کره شمالی فاسدترین کشورهای جهان در سال ۲۰۱۶ بودند.

سومالی با دریافت امتیاز ۱۰ در شاخص ادراک فساد ۲۰۱۶ که بخش دولتی کشورها را با دادن امتیاز از صفر تا ۱۰۰ رتبه بندی می کند، فاسدترین کشور جهان شناخته شد. این کشور در ۱۰ سال گذشته این عنوان را در اختیار داشته است.

کشورهایی که امتیاز کمتری دارند، فاسدتر به نظر رسیده و ویژگیهایی شامل مصونیت برای فساد و موسسات ضعیف دارند.

دومین کشور از انتهای فهرست، سودان جنوبی با امتیاز ۱۱ بود که کشور نسبتا جدیدی است و شش سال قبل از سودان استقلال یافت. سومین کشور از انتهای فهرست شاخص ادراک فساد کره شمالی بود است.

کشورها در خاورمیانه با بدترین کاهش در شاخص فساد روبرو شدند که در صدر آنها قطر با کاهش ۱۰ امتیاز نسبت به رتبه قبلی قرار گرفت. علت سقوط رتبه این کشور، رسوایی‌هایی مانند تصمیم فیفا برای میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ در قطر در بحبوحه گزارشهایی از بدرفتاری با کارگران مهاجر بود.

ایران با امتیاز ۲۹ در سال ۲۰۱۶ که دو رتبه نسبت به سال ۲۰۱۵ بهبود داشت، در رتبه ۱۳۱ قرار گرفت.

سازمان شفافیت بین الملل هشدار داد امتیاز کشورهای بیشتری به جای بهبود نسبت به سال پیش، کاهش یافت و یک چرخه معیوب میان فساد، توزیع نابرابر قدرت در جامعه و توزیع نابرابر ثروت ایجاد کرد.

شفافیت بین الملل که در برلین مستقر است، دولتها را به افزایش اصلاحات ساختاری برای مقابله با فساد فراخواند.

طبق گزارش این سازمان، چنین اصلاحاتی باید شامل افشای دارایی‌ها از جمله ثبت عمومی کسانی که صاحب شرکت هستند و مجازات کسانی باشد که به جابجایی پول فاسد بین مرزها کمک می کنند، باشد.

کشورهای اروپایی در میان کشورهایی بودند که در شاخص ادراک فساد یکی از بالاترین رتبه‌ها را کسب کردند و از پنج رتبه برتر، چهار رتبه را در اختیار گرفتند.

بر اساس گزارش شبکه سی ان بی سی، دانمارک و نیوزیلند به عنوان پاک‌ترین کشورهای جهان در رتبه اول قرار گرفتند و پس از آن فنلاند، سوئد و سوییس قرار گرفتند. کشور سنگاپور تنها کشور آسیایی بود که در میان ۱۰ کشور برتر این فهرست جای گرفت.

طبق فهرست شاخص ادراک فساد ۲۰۱۶، پاک‌ترین کشورها به این ترتیب هستند:

۱- دانمارک

۲- نیوزیلند

۳- فنلاند

۴- سوئد

۵- سوییس

۶- نروژ

۷- سنگاپور

۸- هلند

۹- کانادا

۱۰- آلمان

و فاسدترین کشورها به این ترتیب هستند:

۱- سومالی

۲- سودان جنوبی

۳- کره شمالی

۴- سوریه

۵- یمن

۶- سودان

۷- لیبی

۸- افغانستان

۹- گینه بیسائو

۱۰- ونزوئلا

انتهای پیام




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «انتشار فهرست فاسدترین کشورهای جهان در سال ۲۰۱۶»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..