تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زیباجو : عفونت خونی نوزادان، پیشگیری مهم!

ناصر کلانتر با بیان اینکه عفونت خونی علت اصلی مرگ نوزادان است، اظهار داشت: باکتری ها، ویروس ها، انگل ها و قارچ ها عوامل بروز عفونت در نوزادان است که در نهایت منجر به عفونت خونی می شوند و باکتری ها بیش از در نوزادان و شیرخواران عفونت ایجاد می کنند.

این متخصص اطفال گفت: انتقال باکتری ها به جنین در دوران بارداری خصوصاً ۲ هفته آخر، عفونت رحمی یا جفتی، پارگی زودرس کیسه آب، خونریزی و تب مادر از دیگر عوامل عفونت خونی در نوزادان است.

وی افزود: اگر عفونت خونی ۲ هفته اول تولد در نوزاد رخ دهد مربوط به عفونت ۲ هفته آخر بارداری مادر است و اگر عفونت خونی در دو هفته دوم بعد از تولد رخ دهد، عوامل محیطی منجر به این عفونت شده است.

کلانتر محیط زندگی را یکی دیگر از عوامل بروز عفونت خونی در نوزاد دانست و تأکید کرد: به هر میزان نوزاد در محیط تمیزتری مراقبت شود احتمال عفونت خوکودکز کمتر خواهد بود.

رئیس انجمن تغذیه با شیر مادر افزود: رفتار نادرست خانواده، عدم رعایت نکات بهداشتی توسط پزشک و پرستار که در هنگام تولد و بعد از آن تماس بیش ازی با نوزاد دارند، از دیگر عوامل عفونت خونی در نوزادان است.

این متخصص اطفال عفونت خونی در نوزادان را تا حدی قابل پیشگیری دانست و گفت: زایمان باید در شرایط کاملاً استریل انجام شود همچنین ارتباط افراد با نوزاد کنترل شود؛ به غیر از مادر افراد دیگر از بوسه، نوازش، مالش پوست نوزاد خودداری کنند.

کلانتر استفاده اولیه نوزاد پس از به دنیا آمدن از شیر مادر به خصوص آغوز که خاصیت ضد میکروبی دارد را از دیگر راه های پیشگیری عفونت خونی در نوزادان بیان کرد.

حتما بخوانید :   هفته دوازدهم بارداری - پایان سه ماهه اول بارداری

زیباجو




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زیباجو : عفونت خونی نوزادان، پیشگیری مهم!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..