تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نجات دادن جان چند هزار نفر در سال با کنترل فشار خون

زمانی که در شریان ها فشار خون بالا میرود بیماری فشار خون بوجود می آید.فشار خون بیماری مزمنی میباشد که دیاستولی و سیستولی 2 مقیاس آن هستند.حدوداً پنجاه درصد از کسانی که به فشار خون مبتلا هستند از این بیماری شان خبر ندارد و خیلی از این افراد بصورت اتفاقی از بیماری فشار خون شان باخبر خواهند شد.

آنالیز جدیدی نشان می‌دهد که درگیر کردن افراد پرخطر از نظر بیماری قلبی در برنامه‌های مهاجم برای کاهش فشار خون می‌تواند سالانه جان ۱۰۰ هزار نفر را در ایالات متحده نجات دهد.

به نقل از WebMD،  گایدلاین‌های فعلی فشار خون سیستولی (عدد بالای فشار) زیر ۱۴۰ میلی‌متر جیوه را توصیه می‌کنند. اما در مطالعه‌ای مربوط به سال ۲۰۱۵ از جانب مؤسسه ملی سلامت ایالات متحده، پیشنهاد شد که اگر فشار هدف زیر ۱۲۰ باشد، می‌توان جان افراد بیشتری را نجات داد.

مطالعه این مؤسسه شامل افراد ۵۰ سال به بالایی بود که فشار سیستولی ۱۳۰ تا 1۸۰ داشته و در معرض خطر بالای ابتلا به بیماری قلبی (و نه دیابت یا سکته مغزی) بودند.

این افراد به دو گروه تقسیم شدند. یک گروه تحت درمان شدید با هدف فشار سیستولی زیر ۱۲۰ و گروه دیگر تحت درمان استاندارد با هدف فشار سیستولی زیر ۱۴۰ قرار گرفتند.

نتایج آن‌قدر جالب توجه بود که مؤسسه ملی سلامت این تحقیق را زودتر از موعد متوقف کرد. خطر مرگ بر اثر تمامی عوامل در گروه درمان شدید ۲۷ درصد کمتر و خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی‌عروقی در این دسته از بیماران ۴۳ درصد پایین‌تر بود.

منبع : سلامانه




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نجات دادن جان چند هزار نفر در سال با کنترل فشار خون»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..