تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رشد 9.9 درصدی قیمت و 3.2 درصدی معاملات مسکن در 12 ماه

متوسط قیمت خرید و فروش یک متر واحد مسکونی معامله شده در شهر تهران دی‌ماه امسال 4 میلیون و 490 هزار تومان است که درمقایسه با ماه قبل 1.4 درصد و در مقایسه با دی‌ماه پارسال 9.9 درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل روابط عمومی بانک مرکزی،‌ گزارش تحولات بازار مسکن شهر تهران در دی‌ماه سال 1395 که برگرفته از آمارهای خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است، توسط اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی تهیه و منتشر شد.

درپی استقبال خریداران از ورود به بازار معاملات مسکن شهر تهران در دی ماه سال جاری، حجم معاملات واحدهای مسکونی از بهبود قابل ملاحظه‌ای برخوردار شد و به 16 هزار و 700 واحد مسکونی رسید.

این تعداد معاملات در مقایسه با ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب 41.6 و 3.2 درصد رشد نشان می دهد.

متعاقب این روند، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع واحد مسکونی در شهر تهران نیز در این ماه با برخورداری از رشد 1.4 و 9.9 درصدی به ترتیب نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به 44میلیون و 900 هزار ریال بالغ شد. بهبود حجم معاملات بازار مسکن در سال جاری در چارچوب اقدامات متعدد و گشایش های مالی نظام بانکی جهت کمک به رونق بخش مسکن قابل ارزیابی است.

به ویژه با شروع اعطای تسهیلات از محل صندوق پس انداز مسکن یکم از خرداد ماه سال جاری همراه با نرخ سود پایین این تسهیلات، شرایط مناسبی جهت خانه دار شدن زوجین جوان و خانه اولی‌ها در شرایط کنونی فرآهم شده است.

بررسی تحولات بازار اجاره بهای مسکن در دی ماه سال 1395 نیز موید تغییر متناسب اجاره بها با تحولات نرخ تورم و رشد قیمت مسکن در این دوره است. به طوری که شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و در کل مناطق شهری نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب 1.1 و 9.4 درصد رشد نشان می‌دهد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رشد 9.9 درصدی قیمت و 3.2 درصدی معاملات مسکن در 12 ماه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..