تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اجرای طرح های ترامپ بر روی مسلمانان میانمار!

ثبت اطلاعات هویتی روهینگیایی‌ها

اجرای طرح های ترامپ بر روی مسلمانان میانمار!

دولت میانمار در ادامه سیاست‌های خود علیه مسلمانان روهینگیا، سیستمی شبیه طرح پیشنهادی رئیس‌جمهور آمریکا را برای ثبت اطلاعات روهینگیایی‌ها و نظارت بر تحرکات آن‌‌ها به کار گرفته است!

به گزارش سرویس دینی جام نیـوز به نقل از پایگاه خبری آراکان، دولت میانمار اخیرا سیستم جدیدی را برای ثبت اطلاعات مسلمانان روهینگیا و نظارت بر تحرکات آن‌‌ها به کار گرفته که شبیه سیستمی است که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا برای ثبت اطلاعات هویتی مسلمانان این کشور پیشنهاد داده است.


ارتش میانمار برای اجرایی‌کردن طرح جدید حصاری اطراف ده‌ها روستا در شهرهای «منگدو» و «بوتیداونگ» ایجاد کرده است تا ساکنان این مناطق را به ثبت اطلاعات خود و استفاده از کارت‌های نظارت هوشمند مجبور کند.


این طرح جدید در حالی اجرا می‌شود که دولت میانمار استفاده از کارت هویت ملی موسوم به «NVC» و حتی کارت‌ هویت موقت را برای شهروندان روهینگیایی ممنوع کرده است تا آنان هویت میانماری نداشته باشند.


مسلمانان روهینگیا با ثبت اطلاعات خود در سیستم جدید که تأکید می‌کند آنان بنگالی‌الاصل هستند، نه میانماری، مخالفند؛ زیرا این امر امکان اخراج آنان از این کشور توسط دولت میانمار را به صورت قانونی و به راحتی فراهم می‌کند.


برخی فعالان حقوقی اعلام کردند که دولت میانمار در مقابل خودداری مسلمانان روهینگیا از ثبت‌ اطلاعات در سیستم جدید، سیاست افزایش خشونت را در پیش گرفته و نیروهای ارتش را برای محاصره ده‌ها روستا در منگدو و بوتیداونگ اعزام کرده است تا ساکنان این مناطق را به ثبت اطلاعات خود در سیستم جدید مجبور کنند.


آنان تأکید کردند: نیروهای ارتش ده‌ها تن از شهروندان روستای«کاکان بین» را به اتهام عدم همکاری با مقامات دولتی و خودداری از ثبت اطلاعات هویتی بازداشت کرده و چندین خانه در روستاهای «واپیک»، «مانجوناما» و «ماندواما» در جنوب شهر منگدو را به آتش کشیده‌اند.

 

ایکنا/222

 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اجرای طرح های ترامپ بر روی مسلمانان میانمار!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..