تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تعبیر عجیب مشاور ترامپ و افزایش فروش اثر مشهور جرج اورول

تعبیر عجیب مشاور ترامپ و افزایش فروش اثر مشهور جرج اورول

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فروش کتاب پادآرمان‌شهری «۱۹۸۴» اثر معروف جرج اورول پس از سخنان کلین کانوی مشاور دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا افزایش پیدا کرد. این کتاب سه‌شنبه پنجم بهمن در رده ششم پرفروش‌ترین کتاب‌های آمازون قرار گرفت.

موضوعی که سبب شد افکار عمومی به سمت کتاب معروف جرج اورول جلب شود یکی از مصاحبه‌های اخبر کانوی بود که در آن از تعبیر «حقایق آلترناتیو» استفاده کرد. به نظر مردم این اصطلاح به تعابیری چون «گفتار نو» و «دوگانه باوری» در کتاب «۱۹۸۴» شبیه است.

در کتاب «۱۹۸۴»، «گفتار نو» به معنای زبانی خیالی است که با هدف از میان برداشتن افکار شخصی به وجود آمده و «دوگانه باوری» به معنای توان نگاه‌داشتن همزمان دو عقیده متضاد در ذهن و پذیرفتن هر دو عقیده است.

موضوع ارتباط میان اصطلاح کانوی و رمان جرج اورول نخستین بار در منابع مورد اعتماد سی‌ان‌ان متولد شد. کارن تامولتی خبرنگار واشنگتن‌پست نیز در این باره گفت:‌ «حقایق آلترناتیو، یک تعبیر جرج اورولی است.»

کانوی تعبیر «حقایق آلترناتیو» را هنگام ارجاع به نظرات شان اسپایسر سخنگوی تازه کاخ سفید درباره حضور بسیار زیاد مردم در مراسم تحلیف دونالد ترامپ، به کار برده بود. این تعبیر باعث که توییتر فرهنگ مریام وبستر نیز با توییتی درباره معنای واژه «حقیقت» به این موضوع واکنش نشان دهد.

اسپایسر پس از مراسم تحلیف ترامپ علیرغم وجود عکس‌هایی که از جمعیت کم حاضر در مراسم خبر می‌داد، اعلام کرد که حاضران در این مراسم بیش از تمام ادوار پیشین تحلیف روسای جمهور آمریکا بوده است. کانوی نیز در دفاع از سخنان اسپایسر ادعای اشتباه او را «حقایق آلترناتیو» نامیده بود.

در کتاب «۱۹۸۴» جامعه‌ای به تصویر کشیده می‌شود که در آن مردم به شدت تحت کنترل هستند و هر گونه تفکر مستقلی تحت تعقیب قرار می‌گیرد.  

منبع: گاردین / ۲۴ ژانویه

58241




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تعبیر عجیب مشاور ترامپ و افزایش فروش اثر مشهور جرج اورول»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..