تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اعزام زائران به حج در گرو پذیرش الزامات از سوی عربستان است

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، حمید محمدی امروز در همایش توجیهی کارگزاران عتبات عالیات در اهواز اظهارداشت: مایه افتخار است که نخستین سفر استانی خود را با سفر به خوزستان اغاز کردم. خوزستان در تمام زمینه‌ها سربلند است و امروزه نیز با اعزام دلاورمردانش به میدان‌های نبرد سوریه و عراق ارزش و جایگاه خود را بیشتر مشخص کرد.

وی با اشاره به آخرین وضعیت حج برای اعزام حجاج ایرانی به زیارت خانه خدا، افزود: یکی از اخباری که امروزه در هر رسانه‌ای از آن خبری بیان می‌شود موضوع نتیجه نهایی حج است. تقریبا نزدیک به یک سال است که روابط دو جانبه ما با عربستان بنا به دلایل مسائل منطقه‌ای قطع شده اما موضوع حج یک موضوع کاملا مشخصی بوده و به عنوان یک فریضه الهی حق مردم مسلمان جهان است.

سرپرست سازمان حج و زیارت کشور گفت: سازمان حج و زیارت کشور در تلاش است تا در صورت آماده شدن شرایط و بستر مناسب این فریضه الهی را عملی سازیم.دولت سعودی دعوت نامه‌ای فرستاد و ما نیز به آنها جواب دادیم و همانگونه که گفتم اگر زمینه‌های لازم برقرار شود حتما ما نیز برنامه‌های لازم را انجام می‌دهیم.

وی با بیان اینکه شرایط کشور ایران در زمینه مسائل مربوط به حج با سایر کشورها متفاوت است، عنوان کرد: زمانی ما می‌توانیم حجاج ایرانی را به فریضه حج اعزام کنیم که از امنیت و عزت زائران اطمینان داشته باشیم و این موضوع را در نامه‌های ارسالی به عربستان مطرح شده و اگر دولت عربستان مسائل مطرح شده را بپذیرد ما نیز برنامه ریزی‌های لازم  در زمینه تسهیل امر زیارت انجام می‌دهیم.

محمدی با بیان اینکه مذاکرات مربوط به حضور ایرانیان در حج امسال 5 اسفندماه برگزار می‌شود، افزود: بین کشور ایران و عربستان هیچ کنسولگری برای رسیدگی‌های حقوقی حجاج وجود ندارد؛ ما بر اساس چه اعتمادی 80 هزار زائر را به فریضه حج اعزام کنیم.بزرگترین دغدغه‌ای که ما در این زمینه داریم این است که باید ساز و کار مشخصی برای این برنامه بزرگ مشخص شود.

این خبر تکمیل می‌شود...




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اعزام زائران به حج در گرو پذیرش الزامات از سوی عربستان است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..