تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سرطان شناسی جایگزین سرطان هراسی/ نا‌‌‌ امیدی عامل شکست درمان است

ساعت: 11:57 منتشر شده در مورخ: 1395/11/06 شناسه خبر: 1016822

رئیس کانون حمایت از بیماران سرطانی و صعب اعلاج گلستان گفت: باید به جای سرطان هراسی، سرطان شناسی را فرهنگ سازی کنیم، نا امیدی در این بیماری باعث شکست درمان خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قابوس نامه، عبدالرحیم حزینی با بیان این مطلب در همایش خودمراقبتی و پیشگیری از بیماری سرطان در گنبدکاووس، افزود: هدف درمان سرطان این است که بیمار سرطان خوب به خط پایان برسد و بیماری او دیگر برنگردد، برای این کار ما نباید هیچ وقت به مریض ترحم کنیم، مریض باید عاشق خودش باشد وگرنه بیماری او را نابود می کند.

وی در ادامه بر تاکید بر ضرورت توجه ویژه به جایگاه خیرین و سفیران سلامت در جامعه، گفت: الحمدالله امکانات زیادی از نظر درمان سرطان در کشور وجود دارد و ما باید با افزایش اطلاعات علمی خودمان، سرطان از سیل و زلزله ضرر و آسیب آن بیشتر است.

حزینی نا امیدی را عامل شکست درمان دانست و افزود: 90 درصد بیماران از ترس و استرس فوت می کنند که باید سفیران سلامت راههای شفای این بیماری را به بیماران یاد دهند.

رئیس کانون حمایت از بیماران سرطانی و صعب اعلاج گلستان گفت:مدیریت یکپارچه در درمان سرطان وجود ندارد، باید خیرین سلامت با نظام سلامت هماهنگ باشند تا موازی کاری ایجاد نشود، خیرین و سفیران سلامت نقش خود را در درمان سرطان بدانند.

دکتر عبدالرحیم حزینی با تاکید بر اینکه باید سرطان شناسی را به جای سرطان هراسی ایجاد کنیم، افزود: باید سبک زندگی از کودکانمان شروع کرده، ما در مسئله سرطان باید از خودمان شروع کنیم، دولت سالانه  برای درمان هر بیمار سرطانی بین یک تا دو میلیارد ریال هزینه می کند که 10 تا 20 درصد این هزینه توسط خانواده ها و خیرین تامین می شود.

گفتنی است ؛ در این همایش 10 گام برای پیشگیری از سرطان به عنوان پویش ملی مبارزه با سرطان مطرح شد که از جمله آنها کاهش مصرف نمک، شکر و روغن و انجام ورزش روزانه و استفاده از میوه وسبزیجات،‌عدم استعمال دخانیات است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سرطان شناسی جایگزین سرطان هراسی/ نا‌‌‌ امیدی عامل شکست درمان است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..