تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شرایط بعد از طلاق را بشناس!

سلامت نیوز-*راهله فارسی:
قبل از هر چیز باید بدانیم که دو گونه طلاق وجود دارد: طلاق عاطفی و طلاق شناسنامه ای. طلاق خاموش یا همان طلاق عاطفی، نوعی از جدایی است که زن و شوهر بدون این که به طور رسمی از هم جدا شوند، عواطف خود را از هم دریغ می کنند و روی از هم بر می تابند؛ چون دیگر اعتماد و احساس شان نسبت به هم از بین رفته است، برای هم وقت نمی گذارند، با هم برای مشکلات زندگی گفت و گو نمی کنند و هرکدام برای خود زندگی می کند و در صورت داشتن فرزند، بیشتر مواقع بچه‌ها را تنها دلیل با هم بودنشان اعلام می کنند. طلاق عاطفی به منزله مرگ یک زندگی زناشویی است و در یک زمان زوجین احساس می کنند دیگر نمی توانند اسم طرف مقابل را در شناسنامه شان تحمل کنند و برای طلاق شناسنامه ای اقدام می کنند.


آسیب های قابل توجه طلاق
طلاق زنجیره ای از آسیب های به هم پیوسته است که با وجود این همه قربانی، روز به روز افزایش می یابد. تمام افرادی که طلاق را تجربه می کنند با کشمکش های فردی و بین فردی متعددی مواجه می شوند که عبارت است از: مشکلات فردی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، عاطفی و واکنش های والدین پس از طلاق که زنان به دلیل جایگاه متفاوت شان، بیشتر از این مشکلات رنج خواهند برد؛ البته پیامدهای طلاق برای همه زنان به یک میزان نیست و ممکن است که برای هر کسی با توجه به شرایط زندگی خفیف یا شدیدباشد.

آسیب های طلاق برای مردان هم قابل توجه است و یکی از رایج ترین آسیب های پس از طلاق، افسردگی است که مردان بیشتر از زنان دچار آن می شوند. در این بین، احساس گناه و تقصیر در خصوص سرنوشت خود و فرزندان، خودانتقادی و ارزیابی منفی از عملکرد در زندگی مشترک، هویت آشفته و نگران، احساس شکست، تغییر در سبک زندگی و تمایل به تنهایی، برخی دیگر از پیامدهای روانی این اتفاق تلخ است. همچنین مشکلات بسیاری که در سر راه ازدواج مجدد قرار دارد، باعث کاهش امید به زندگی و موفقیت در فرد طلاق گرفته می شود. اختلالات رفتاری و روانی فرزندان پس از طلاق هم از مشکلات جدی والدینی است که زندگی مشترک‌شان به آخر خط می رسد.

راهکارهایی برای کاهش آسیب های طلاق

با توجه به موارد گفته شده، اگر زوجینی به این نتیجه برسند که هیچ راهی برای ادامه زندگی مشترک وجود ندارد، باید راهکارهایی را یافت که آسیب های این تصمیم به کمترین حد برسد.
1-شناخت شرایط بعد از طلاق: هر زن یا شوهری بعد از طلاق، شرایط خاص خود را دارد. یک خانم ممکن است به زندگی با خانواده پدری برگردد، یکی ممکن است مستقل با فرزندانش زندگی کند و مردی ممکن است زندگی مجردی پیش گیرد. هر کدام از این ها شرایط خاص خودش را دارد. اگر این شرایط را نشناسیم و درباره آن خوب فکر نکنیم، ممکن است هر ناکامی ریز و درشت را به طلاق ربط دهیم اما شناخت شرایط باعث می شود آن را مدیریت کنیم و زندگی کمتر روی پیش بینی نشده اش را به ما نشان دهد.


2-مستقل باش: بعضی ها قبل از ازدواج هم با خودشان مشکل حل نشده ای داشته اند که در زندگی مشترک بروز کرده و نقش مهمی در بروز طلاق هم بازی کرده است. همچنین فردی که قبل از طلاق نسبت به تنهایی، طرد دیگران یا «نه» شنیدن حساس باشد بعد از طلاق هم دوباره با این مشکلات دست و پنجه نرم می کند. فردی که هنوز به استقلال مالی (درآمد مستقل بر پایه شغل)، استقلال عاطفی و استقلال فکری (عقاید مستقل برای خود که انتخاب خود فرد است نه خانواده) نرسیده باشد، بعد از طلاق مشکلات بیشتری خواهد داشت.


3-دریافت حمایت مناسب: بعضی افراد طلاق گرفته، یا حاضر نیستند هیچ حمایت فکری و عاطفی بگیرند یا به تله حمایت های نامناسب می افتند. در صورتی که دوستان یا خانواده فرد، اصول حاکم بر روابط زوجین را بدانند یا حداقل خودشان افراد موفق و آگاهی در این زمینه باشند، احتمال حمایت مناسب بیشتر است. البته بهترین حمایت فکری را یک روان شناس یا مشاور می تواند ارائه دهد.


4-با معنا زندگی کن: جمله مشهوری وجود دارد که «هر فردی چرایی برای زندگی خود دارد با هر چگونه ای خواهد ساخت.» افرادی که معنایی برای زندگی خود نیافته اند، بعد از طلاق بیشتر از همیشه به وادی بی معنایی می افتند و زندگی شان به سمت پوچی خواهد رفت.
*دانش آموخته مشاوره




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شرایط بعد از طلاق را بشناس!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..