تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ادعایی درباره علت سفر مقام کویتی به ایران

«شیخ صباح الخالد الصباح، وزیر امور خارجه کویت روز چهارشنبه به ایران سفر خواهد کرد تا پیام شورای همکاری خلیج [فارس] برای شروع گفتگوهای راهبردی میان ایران و شورای همکاری خلیج [فارس] را به تهران برساند.

پیش از این، خالد جارالله معاون وزیر خارجه کویت، با تایید این خبر اعلام کرده بود که صباح الخالد در سفر به تهران رایزنی هایی را با مقامات ایرانی در زمینه روابط تهران با شورای همکاری خلیج فارس و تحولات منطقه انجام می دهد.
جارالله تایید کرد که کویت در میان هشت کشوری بوده است که برای میانجیگیری میان ایران و عربستان تلاش کرده اند.

حسن روحانی رئیس جمهور ایران هفته گذشته در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که مقامات چندین کشور از جمله کویت و عراق برای میانجیگری بین ایران و سعودی ها پیشقدم شده اند.

به گفته مقامات، پیامی که فردا به تهران تسلیم خواهد شد بر شروع گفتگوها میان ایران و شورای همکاری خلیج [فارس] تمرکز دارد؛ گفتگوهایی که بر پایه حسن همجواری، عدم مداخله در امور دیپلماتیک دیگر کشورها و احترام به استقلال و حاکمیت دیگر کشورها خواهد بود.»

پایگاه گالف نیوز، در ادامه به متهم کردن ایران به دخالت در امور کشورهای منطقه پرداخته و راه اصلاح روابط را تغییر سیاست های ایران معرفی کرده و می نویسد: «کشورهای شورای همکاری خلیج [فارس] از ایران خواسته اند که به مداخله در امور کشورهای همسایه پایان داده و سیاست های خود از جمله حمایت از گروه هایی مانند حزب الله که توسط شورای همکاری خلیج [فارس] تروریستی شناخته شده اند را تغییر دهد.

روزنامه العرب چاپ لندن نیز در ماه جاری به نقل از منابع خود، ارسال پیامی به تهران با واسطه گری کویت را تایید کرده و نوشته بود که فرستندگان پیام، به صورت ویژه پایان مداخله ایران در امور کشورهای حاشیه خلیج [فارس] را به عنوان پیش شرط دستیابی به راه حل سیاسی برای بحران موجود مطرح نموده اند. شورای همکاری خلیج [فارس] همچنین از ایران خواسته است تا به حمایت از حوثی های یمن پایان دهد.

یکی از مقامات سیاسی خلیج با اشاره به ارسال این پیام به تهران، آن را بسیار مهم برشمرده و عنوان کرده: این پیام حاکی از آن است که کشورهای حاشیه خلیج [فارس] با وجود عصبانیت از سیاست های ایران در منطقه، نمی خواهند که درهای گفتگو با تهران را ببندند و به دنبال آن هستند که در صورت امکان روابط اصلاح شود.»




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ادعایی درباره علت سفر مقام کویتی به ایران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..