تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




با تولید 600 هزار لیتر پلاسما در صنعت پلاسما خودکفا می شویم

مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور گفت: در صورتیکه تولید پلاسما در کشور به 600 هزار لیتر برسد، در تولید محصولات مشتق از پلاسما خودکفا می شویم.

پور فتح الله مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به تامین 160 هزار لیتر پلاسما در سازمان انتقال خون طی سال گذشته گفت: 6 ماه اول امسال 100 هزار لیتر پلاسما در سازمان انتقال خون تولید شده که امیدواریم تا پایان امسال به 200 هزار لیتر برسد.

وی با بیان اینکه سازمان انتقال خون برای 6 میلیون کیسه خون در منطقه پیام کرج سرمایه گذاری کرده، اظهار داشت: با تولید 600 هزار لیتر پلاسما، کشور به خودکفایی در تولید محصولات مشتق از پلاسما می رسد.

پورفتح الله با اعلام اینکه در تولید فاکتور 8 هنوز به خودکفایی نرسیده ایم، تاکید کرد: سازمان انتقال خون در زمینه فاکتور 9 به خود کفایی رسیده است.

مدیرعامل سازمان انتقال خون با بیان اینکه در صنعت پلاسما نیز می توانیم نیازهای منطقه را تامین کنیم، تصریح کرد: حداقل در یک سال تمام نیازهای سازمان انتقال خون ذخیره شده و سازمان انتقال خون کشور سعی دارد اهداکنندگان بار اولی را به اهداکنندگان مستمر تبدیل کند.

وی با بیان اینکه در مرکز جامع اهدای خون فرآیند اهدای خون کامل، پلاسما و پلاکت به صورت فرزیس انجام می شود، تاکید کرد: در مراکز جامع پذیره نویسی سلول های بنیادی خون ساز غیرخویشاوندی نیز صورت می گیرد.

پورفتح الله بیان کرد: تعرفه گذاری خدمات انتقال خون باعث کاهش هزینه های درمانی بیماران سرطانی مانند تست خون و وسایل درمانی شده است.

وی یادآور شد: گلبول های قرمز خون اهداکنندگان بار اولی در زمان های بحرانی به مصرف می رسد.

انتهای پیام/ 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «با تولید 600 هزار لیتر پلاسما در صنعت پلاسما خودکفا می شویم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..