تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




درخشش گروه موسیقی دانشجویی در میان اقوام/ اجرای گروهی رستاک در خندوانه

خندوانه شب گذشته میزبان گروه موسیقی رستاک بود.

از حضور اهالی موسیقی اقوام ایرانی تا مسمویت رامبد جوان در برنامهبه گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رامبد جوان کارگردان و مجری برنامه تلویزیونی خندوانه با اشاره به قومیت‌ها، لهجه، گویش‌ها و تنوع آداب و رسوم در اقوام مختلف ایرانی، میزبان گروه موسیقی «رستاک» شد.

گروه رستاک پس از ورود به استودیو و گپ و گفت اولیه با جوان، از شکل‌گیری گویش‌ها و لهجه‌های اقوام مختلف ایرانی گفتند و فرزاد مرادی خواننده گروه بیان کرد: سالها پیش با شکل گیری گروه، سعی کردیم مناطق ایران را از نظر جغرافیایی و فرهنگ تقسیم‌بندی کنیم تا با توجه به آن تمام موسیقی‌های اقوام را بخوانیم. تا به حال موسیقی همه مناطق و نواحی به اجرا درآمده، بجز منطقه ترکمن و موسیقی طالشی که چالش‌برانگیز است. 

پس از آن سیامک سپهری سرپرست گروه به آلبوم تازه منتشر شده گروه با عنوان «میان خورشید‌های همیشه» اشاره کرد و بهزاد مرادی یکی دیگر از خوانندگان گروه رستاک از تلاش برای ادای صحیح لهجه‌ها و پایبندی به شعر، فرهنگ و موسیقی هر منطقه گفت. 

در ادامه این گفتگو امید مصطفوی نوازنده تنبک به برگزیده شدن طراحی لباس گروه در جشنواره طراحی و مد لباس اشاره داشت و سپهری درباره شکل‌گیری و آغاز فعالیت این گروه موسیقی گفت: از سال 1376 به همراه دوستانم در دانشکده موسیقی دانشگاه تهران گروهی چهار نفره را تشکیل دادیم و به مرور زمان گروه رستاک به این شکل رشد کرد.

گفتنی است؛ شب گذشته گروه موسیقی رستاک دو قطعه موسیقی یکی از خطه جنوب و دیگری قطعه کردی آلبوم «میان خورشیدهای همیشه» را اجرا کردند و پس از ثبت لبخند 25 ثانیه ای به گفتگو پایان دادند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «درخشش گروه موسیقی دانشجویی در میان اقوام/ اجرای گروهی رستاک در خندوانه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..