تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تجربه متفاوت نازنین فراهانی در «کوپال»/ نیروهای تازه نفس و باانگیزه وارد سینما شده‌اند

تجربه متفاوت نازنین فراهانی در «کوپال»/ نیروهای تازه نفس و باانگیزه وارد سینما شده‌اند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نازنین فراهانی بازیگر فیلم‌هایی همچون «زیر پوست شهر»، «از کنار هم می‌گذریم»، «وقتی همه خواب بودند»، «صداها»، «خانه پدری» و «نزدیکتر»، امسال با حضور در نخستین ساخته‌ کاظم ملایی در بخش سودای سیمرغ سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر حضور خواهد داشت.

او که تاکنون در فیلم‌های اول فیلم سازانی چون ایرج کریمی، جمیل رستمی، علی احمدزاده، امیر عزیزی و کاظم ملایی حضور داشته است در گفت و گویی به دلایل حضورش در فیلم سینمایی «کوپال» و توجه اش به فیلم‌سازان جوان اشاره کرد.

نازنین فراهانی مهمترین دلیلش برای حضور در فیلم سینمایی «کوپال» را فیلمنامه فیلم عنوان کرد و گفت: «فیلم‌نامه‌ای بود كه نظیرش را مدت‌ها نخوانده بودم. فیلمنامه‌ای كه با وسواس و دقت زیاد نوشته شده بود و نویسنده به سوژه‌اش تسلط زیادی داشت. فیلمنامه‌ای پر از جزئیات و با ساختاری کاملا متفاوت نسبت به دیگر فیلم‌هایی که این روزها شاهدش هستیم. چیزی كه كمبودش را در اغلب فیلم‌های ایرانی می‌بینیم، جزئیات است. جزییاتی كه هم در شخصیت پردازی كمك می كند و هم در باور پذیر كردن موقعیت‌ها و شخصیت‌های فیلم. در اكثر فیلمنامه‌های ما تمركز نویسنده تنها بر روی تعریف قصه است و همین امر باعث می‌شود از برخی جزئیات غافل بشویم.»

فراهانی در ادامه گفت: «از طرفی در فیلمنامه‌ «کوپال» نوع روایت قصه خیلی داستان را برایم جذاب‌تر كرده بود. سال گذشته با وجود اینكه درگیر تمرین نمایش بودم و برایم خیلی سخت بود كه در آن شرایط برای كار به شهرستان بروم، ولی دست آخر نتوانستم از خیر این فیلمنامه بگذرم.»

فراهانی در مورد کیفیت نهایی فیلم با توجه به فیلم‌نامه‌ای که او را برای همکاری راضی کرده بود گفت: «به نظرم با توجه به بودجه‌ و امكاناتی كه كاظم ملایی و تیم «كوپال» در اختیار داشتند، فیلم در نهایت خیلی به فیلمنامه نزدیك است. وقتی كار شروع شد خیال من بابت کیفیت کار از قبل راحت‌تر شد، چون در مرحله‌ کارگردانی هم آقای ملایی همان قدر مسلط بودند كه در نوشتن فیلمنامه از او دیده بودیم. گرچه با خوندن فیلمنامه هم این اعتماد را به دست آورده بودم كه كسی كه با این وسواس این متن را نوشته است، در گارگردانی هم می‌داند قرار است چه کاری انجام بدهد.»

او درخصوص مهم‌ترین عامل دست یافتن به این کیفیت گفت: «مهم‌ترین عامل وسواس و دانش كارگردان بود كه دقیقا می‌دانست فیلم قرار است به چه مسیری برود. اینكه كارگردان فیلم را از قبل در ذهنش یافته باشد اهمیت بسیار زیادی دارد. عامل بعدی همراهی گروهی بود كه نه با دغدغه‌ مالی، كه با دغدغه ساخت یک فیلم خوب كنار هم جمع شده بودند.»

بازیگر فیلم سینمایی «خانه پدری» با اشاره به روحیه همفكری و همكاری تمامی عوامل فیلم در مواجه با مشکلات فیلم در مورد مهم‌ترین ویژگی فیلم سینمایی «کوپال» گفت: «مهم‌ترین ویژگی كوپال فضای متفاوتش است و این كه قصه‌ این فیلم می‌تواند در هر جای این زمین اتفاق بیفتد. به نظرم مخاطب «كوپال» هر كسی می‌تواند در این زمین پهناور باشد.»

فراهانی در مورد مهم‌ترین چالش‌های کارگردانان فیلم اولی گفت: «تا حالا با شش كارگردان كار اول كار كرده‌ام. این طور نیست كه به همه اعتماد كنم، ولی یک نكته برایم در همه‌ی این شش نفر جالب بود، و آن هم انگیزه‌ بسیار بالای آنها برای ساخت فیلمی خوب و درست بود. این افراد فیلم زیاد می‌بینند، با سبك‌های مختلف فیلمسازی آشنا هستند، سینمای روز را دنبال می‌كنند، امكانات سینما را می‌شناسند، اکثرشان تدوین را می‌دانند، صدا را می‌شناسند و موسیقی خوب گوش می‌دهند، چیزی كه در نسل‌های گذشته با تمام احترامی كه برای همه‌ آنها قائل هستم، كمتر دیده می‌شد، حتی خیلی از آنها خودشان اعتراف می‌كنند كه نسلی نو و آگاه وارد سینما شده است. نكته‌ دیگر این كه فیلمسازان جوان، با بازی و حضور من بیش‌تر از قدیمی ها ارتباط برقرار می‌كنند. راستش یك فهم دو طرفه بین من و آنها در زمینه‌ بازیگری وجود دارد و این خیلی من را خوشحال می‌كند، چون به هر حال این جوانان هستند كه امروز و فردای سینما را می‌سازند و از خوش اقبالی من است كه آنها به من لطف و توجه دارند.»

او با اشاره به حال و هوای متفاوت این فیلم‌ها در مورد تاثیر فیلم‌سازان جوان گفت: «نیرویی تازه نفس و پر از انگیزه وارد سینما شده است، با ایده‌هایی بسیار خلاقانه، افرادی با سودای رقابت با بهترین‌های سینمای جهان. این بسیار امید بخش است. این چند سال شاهد فیلم‌های خوبی از این تازه واردین بودیم. این جریان در حركت و پویاست و من امید زیادی دارم كه سینما با حضور این افراد جان گرفته  و جان بیشتری هم خواهد گرفت. هر فیلم خوبی كه ساخته می‌شود، هر فیلمی كه نظر مردم را در اكران جلب می‌کند چون مردم هم آگاه‌تر شده‌اند و به واسطه‌ دسترسی به فیلم‌های روز دنیا سینما را بیش‌تر از قبل می‌شناسند انگیزه‌ بهتر شدن، دقیق‌تر نوشتن و به ایده‌های جذاب‌تری رسیدن را در فیلم‌سازها بیشتر می‌كند.»

او همچنین با اشاره به سابقه کاظم ملایی در فیلم کوتاه افزود: «كاظم ملایی در عرصه‌ فیلم كوتاه هم موفق بوده است، گرچه به نظر من فیلم كوتاه و بلند دو مقوله‌ متفاوت هستند. كارگردان‌های زیادی هستند كه در ساخت فیلم‌های كوتاه موفق بوده‌اند، ولی در كارنامه‌شان فیلم بلند خوب ندارند. ولی خب با دیدن فیلم كوتاه یك كارگردان می‌شود فهمید كه او چقدر سینما را می‌شناسد و به آن اشراف دارد. البته که این بحث مفصل است، مثلا اینكه كارگردان چه نوع فیلم كوتاهی ساخته است؟ آیا قصه‌گو بوده است؟ چه فضایی داشته است و فیلم بلندش قرار است چه فضایی داشته باشد؟ آیا همان كارگردان، به خصوص اگر فیلم‌نامه را هم خودش نوشته باشد، می‎تواند در یك تایم حدودا ٩٠ دقیقه‌ای قصه‌ای را تعریف كند؟ و ...»

نازنین فراهانی ضمن تبریک به هیئت انتخاب جشنواره در درک فضای متفاوت فیلم «کوپال» در مورد فضای حاکم بر پشت صحنه‌ فیلم گفت: «رابطه من به شخصه با کارگردان عالی بود به دلیل همان تفاهم دوطرفه كه خدمتتان گفتم. برای خودم هم جالب است كه تعریف من از بازیگری با این نسل خیلی مشترك و نزدیک است. با كاظم ملایی هم همین بود. جنس بازی من را دوست داشت و ما به راحتی به تعریف مشترك از نقش و فضای كاراكتر رسیدیم. همكاری خیلی خوبی بود.»

58243




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تجربه متفاوت نازنین فراهانی در «کوپال»/ نیروهای تازه نفس و باانگیزه وارد سینما شده‌اند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..