تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




برجسته شدن خوشه صنعتي فرش با استفاده از بازارهای خارجی

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی، گفت: شناسایی خوشه های صنعتی و اولویت بندی آنها اولین گام جهت توسعه خوشه های کسب و کار است

برجسته شدن خوشه صنعتي فرش با استفاده از بازارهای خارجیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،مسعود مهدی زاده گفت: در زمینه خوشه های صنعتی بخصوص فرش اقدامات خوبی انجام شده و این به دلیل مطالعه ای بوده که قبلا بصورت دقیق انجام شده است.

وی با توجه به فعالیت های توسعه ای خوشه های صنعتی افزود: باید در زمینه های مختلف حمایتی و بخشهای تجاری در جهت صادرات و آشنایی به بازارهای خارجی به این بخش در صنعت استان یاری شود تا در جنبه های نوآوری، کارآفرینی و اشتغال زایی مولد بیشتر موفق شوند.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی بیان کرد: خوشبختانه این خوشه توانسته با بهره گیری از الگوهایی که ارزش اقتصادی دارند هزینه های خود را کاهش و به مولفه های دیگر این کسب و کار بپردازد.

وی با اشاره به اینکه خوشه‌های صنعتی یکی از الگوهای موفق سازمان‌دهی صنایع کوچک و متوسط هستند،ادامه داد: از اهداف مهم خوشه صنعتی فرش توسعه بازارهای صادراتی، ارتقاء سطح کیفیت محصول و مهارت منابع انسانی و ارتقاء سطح سرمایه اجتماعی است.

وی با توجه به حمایت سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران، درسال اقتصاد مقاومتی ،اقدام و عمل عنوان کرد: بیش از 90 هزار قالیباف در خراسان رضوی فعال هستند که فرش دستباف، گلیم و کارهای تزئینی فرش را تولید و در قالب طرح های حمایتی قرار گرفته اند.

مهدی زاده مقدم خاطرنشان کرد: خوشه صنعتی مجموعه‌ای از بنگاه‌های تولیدی و خدماتی در یک‌رشته صنعتی است که با تکیه‌ بر سرمایه‌های قوام‌یافته اجتماعی در مناطق مختلف جغرافیایی در کنار نهادهای پشتیبان و از طریق روابط متراکم میان بنگاهی شکل می‌گیرد.

در حال حاضر 19 خوشه کسب و کار در استان خراسان رضوی وجود دارد.

انتهای پیام// گ




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «برجسته شدن خوشه صنعتي فرش با استفاده از بازارهای خارجی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..