تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آموزش صبح بخیر ، عصر بخیر و شب بخیر به انگلیسی

تاریخ انتشار : 05 بهمن 1395

تو این ویدیو میخوام اصطلاحات صبح بخیر ، عصر بخیر و شب بخیر رو خدمت تون آموزش بدم . تو ویدیو های فبلی مهم ترین اصطلاحات مربوط به سلام کردن و خداحافظی رو توضیح دادم اما این چنتا رو نگفتم چون این چند مورد یه وجه اشتراک با هم دارن و به نظر من بهتر بود در یک ویدیو جداگانه آموزش داده بشن . حتما این ویدیو رو ببینید و مطمئن باشید که حداقل یه چیز جدید یاد میگیرید !

دانلود ویدیو آموزش اصطلاحات صبح بخیر ، عصر بخیر و شب بخیر به انگلیسی نکته مهم در مورد Good morning , Good afternoon , Good evening و Good night

تقریبا همه شما با این 4 اصطلاح آشنایی دارید اما یه نکته مهم در مورد این چند اصطلاح وجود داره که تو مدارس نمیگن اما در بعضی از موسسات این نکته رو میگن . همونطور که می دونید این چند اصطلاح با واژه good شروع میشن . نکته اینجاست که در مکالمات روزمره و در برخورد با افرادی که باهاشون یکم خودمونی تر و صمیمی تر هستین می تونید واژه Good رو حذف کنید ! اما اگر بخواید با طرف مودبانه و رسمی تر برخورد کنید باید good رو هم بگید .

اصطلاح صبح بخیر به انگلیسی

اصطلاح Good morning یعنی صبح بخیر . وقتی یکی از آشناهاتون رو صبح میبینید به جای Hi , Hello , Hey و… می تونید بگید Good morning . این Good morning در واقع یه جور سلام کردنه . اگر با طرف صمیمی هستین می تونید فقط بگید Morning اما در برخورد با افرادی که باهاشون رودربایسی دارید یا باید باهاشون رسمی برخورد کنید حتما بگید Good morning چون مودبانه تر و رسمی تره .

اصطلاح ظهر یا بعد از ظهر بخیر به انگلیسی

اگر از ساعت 12 ظهر تا نزدیکای غروب ( قبل از تاریک شدن هوا ) یه نفر رو دیدین و میخواید بهش سلام کنید ، به جای سلام کردن می تونید بهش بگید Good afternoon یعنی عصر بخیر یا بعد از ظهر تون بخیر . یه نکته رو هم در تیتر عرض کنم که After یعنی بعد و noon یعنی ظهر پس Afternoon یعنی بعد از ظهر یا عصر .  اگر میخواید یکم خودمونی تر سلام کنید فقط کافیه بگید Afternoon .

اصطلاح شب بخیر به انگلیسی ؛ تفاوت Good evening و Good night

برای گفتن شب بخیر به انگلیسی 2 تا اصطلاح مهم و کاربردی وجود دارن که متاسفانه این دو مورد در مدارس ایران درست توضیح داده نمیشن و به همین دلیل خیلیا کاربردشون رو نمیدونن ! هر دو اصطلاح Good evening و Good night معنی شب بخیر رو میدن اما یه تفاوت اساسی با هم دارن ! تفاوت شون هم اینه که موقع سلام کردن باید بگیم  Good evening اما موقع خداحافظی باید بگیم Good night . در واقع Good evening یعنی سلام و Good night یعنی خداحافظ .

■ سلام ، شب بخیر Good evening

متاسفانه بعضی از مدرس های انگلیسی Good evening رو عصر بخیر ترجمه می کنن در صورتی که این اشتباهه چون Good evening دقیقا بعد از تاریک شدن هوا استفاده میشه و قبل از تاریک شدن هوا باید از اصطلاح Good afternoon استفاده کنید . مثه موارد بالا به جای Good evening می تونید فقط بگید Evening .

■ شب بخیر ، خداحافظ Good night

دیگه همه تون می دونید که Good night یعنی شب بخیر . همونطور که عرض کردم این اصطلاح موقع خداحافظی استفاده میشه . نکته مهمی که در مورد Good night وجود داره اینه که معمولا در مکالمات روزمره [ گ نایت G’ night ] تلفظ میشه . یعنی واژه Good رو  به طور کامل تلفظ نمیکنن ! موقع چت کردن معمولا می نویسن G9 یا G8 یا Gnite . پس اگر موقع چت کردن با یه خارجی یکی از اینا رو دیدین بدونید که منظورشون همون Good night هست .

یه نکته دیگه هم هست که لازمه در حد تیتر بهش اشاره کنم اما بعدا مفصل این موارد رو توضیح میدم . شاید بعضی هاتون دیده باشید که این اصطلاح رو سرهم مینویسن ، اینجوری goodnight . خب این چیه ؟! غلطه ؟! نه غلط نیست اما معنیش با good night یکم فرق داره ! در واقع goodnight که سرهم نوشته میشه نقش صفت داره . برای مثال goodnight kiss یعنی بوسه قبل از خواب یا قبل از خداحافظی  .

■ شب بخیر Buenas noches

یکی دیگه از اصطلاحاتی که برای گفتن شب بخیر در امریکا استفاده میشه اینه buenas noches بخونید [ بوئِناس نوچِس ] یعنی شب بخیر . این اصطلاح از زبان اسپانیایی اومده و البته خیلی استفاده نمیشه اما چون هرزگاهی ممکنه تو فیلم ها این اصطلاح رو بشنوید این رو هم گفتم که یاد بگیرید .

همونطور که قبلا هم عرض کردم اصطلاحات زیادی برای سلام و خداحافظی وجود دارن اما مهم ترین هاش همین مواردی بودن که تو این سه تا آموزش خدمت تون عرض کردم . امیدوارم که این پست براتون مفید بوده باشه .

اگه میخواید یه بار برای همیشه زبون انگلیسی رو یاد بگیرید حتما در کانال آموزش زبان علم فردا elmefardazaban عضو بشید !

این مطلب رو برای دوستان تون هم بفرستین

با کلیک روی دکمه +1 به این مطلب امتیاز بدین . راهنمای خرید اینترنتی - ابراهیم درویش

دسته بندی

موضوعات مرتبط

ابراهیم درویش

ابراهیم درویش هستم متولد مرداد سال 65. برنامه نویس وب ، علاقمند به برنامه نویسی اندروید و نرم افزار های رایگان و Open Source . در وقت آزادم درباره متد های بازاریابی و تبلیغات وب مطالعه می کنم . مسلط به انگلیسی و آشنا به زبان Español .

حتما مطالب زیر رو هم بخونید

حمایت از علم فردا

نوشتن مطالب آموزشی به زبان ساده و قابل فهم برای همه ، کار بسیار سختیه . از طرفی ، نگهداری یک وب سایت آموزشی خرج داره ! اگر براتون امکان داره لطفا با پرداخت مبلغ کمی در هزینه های سایت سهیم باشید تا ما هم بتونیم با خیال راحت براتون بنویسیم و به سوال ها تون پاسخ بدیم . حمایت مالی از علم فردا

آداب نظر دادن در علم فردا

■ دوستان علم فردا به هیچکسی توهین نمیکنن !
■ اگر سوالی دارید در یک مطلب کاملا مرتبط بپرسید ! برای پیدا کردن مطلب مرتبط حتما از فرم جستجو استفاده کنید .
■ اگر مطلب مرتبطی پیدا نکردین ، می تونید سوال تون رو ایمیل کنید . اگر زمان داشته باشیم حتما پاسخ میدیم .
■ اول سوال ها و دیدگاه های کاربرای دیگه رو بخونید ، اگر پاسخ سوال تون رو پیدا نکردین بپرسید . سوال های تکراری پاسخ داده نمیشن !




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آموزش صبح بخیر ، عصر بخیر و شب بخیر به انگلیسی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..