تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




به گریه های فرزندانتان توجه کنید و آنرا جدی بگیرید

کارشناس مسئول دفتر مشاوره امور روان‌شناختی بهزیستی استان ایلام گفت: عمده کودکانی که دارای مراقبان حمایت‌گر اعم از مادر، پدر، مربی مهدکودک و یا بستگان هستند، دل‌بستگی ایمن داشته و شیوع اضطراب نیز در آن‌ها کمتر خواهد بود.

 «مریم کریمی» اظهار کرد: دل‌بستگی به‌عنوان یک فرآیند پیوند عاطفی بین مادر و فرزند ازجمله نظریه‌های بنیادی درزمینهٔ تحول شخصیت کودک است که اثرهای آن در تمام طول زندگی پابرجاست و تحت اشکال مختلف تجلی خواهد یافت.

وی افزود: کودک زیر 2 سال وقتی به هر دلیلی گریه می‌کند باید موردتوجه قرارگرفته و به گریه او پاسخ داده شود چون این کار موجب می‌شود کودک ازلحاظ روانی احساس آرامش کند.

کریمی بابیان اینکه دل‌بستگی همچنین نیاز روانی کودک است که باید والدین و مراقبان پاسخگوی آن باشند و عدم پاسخگویی به این نیازها اعم از روانی و جسمی نظیر تغذیه و تعویض پوشاک موجب دل‌بستگی ناایمن می‌شود خاطرنشان کرد:این کودکان به هنگام جدایی از مادر، پرستار و یا مراقب اولیه کمترین میزان غم و اندوه و بی‌تابی را نشان داده و احساس امنیت می‌کنند و قادرند به مراقب اصلی‌شان اتکا و از بازگشت نزد او اطمینان خاطر دارند.

کارشناس مسئول دفتر مشاوره امور روان‌شناختی بهزیستی استان ایلام تصریح کرد: کودکان دل‌بسته ایمن تبدیل به بزرگ‌سالانی می‌شوند که ازنظر بهداشت روانی سالم و در روابط بین فردی گرم، متکی‌به‌خود و پاسخگو در ارتباطات هستند و نسبت به محیط پیرامون و دیگران اعتماد دارند.

وی در خصوص کودکان دل‌بسته ناایمن گفت: این کودکان نسبت به برقراری ارتباط با دیگران بی‌اعتماد هستند و درعین‌حال پس از دوری از مادر و یا مراقبان اصلی دچار اضطراب شدید می‌شوند.

کریمی ادامه داد: چنین کودکانی در بزرگ‌سالی همسرانی می‌شوند که بیش‌ازاندازه خواهان رابطه و صمیمیت بوده و اگر انتظار آنان برآورده نشود عصبی و پرخاشگر می‌شوند چون نیاز روانی دل‌بستگی آن‌ها در کودکی برآورده نشده است.

کارشناس مسئول دفتر مشاوره امور روان‌شناختی بهزیستی ادامه داد: اگر والدین حس می‌کنند که کودک در هنگام جدابی اضطراب یافته و دچار ناراحتی و ناامنی می‌شود، لازم است با توجه به سطح درک کودک زمان برگشت خود را به او تفهیم و در اوقاتی که کنار کودک هستند رابطه باکیفیت با او داشته باشند.

کریمی افزود: زمانی که کودک به‌تنهایی بازی می‌کند فعالیت‌های مشارکتی با او داشته باشند و از تماس فیزیکی، بغل کردن و بوسیدن کودکشان غافل نشوند چراکه این کارها در فرآیند ایمن‌سازی او مؤثر خواهد بود.

وی گفت: عمده کودکانی که دارای مراقبان حمایتگر اعم از مادر، پدر، مربی مهدکودک و یا بستگان هستند، دل‌بستگی ایمن داشته و شیوع اضطراب نیز در آن‌ها کمتر خواهد بود.

کریمی خاطرنشان کرد: هر کودک زیر دو سال نیازمند دل‌بستگی ایمن از سوی والدین و مراقبان است و تنوع مراقبان به هر دلیل اعم از بیماری، اشتغال مادر و غیره موجب می‌شود کودک ازلحاظ روانی تحریک‌پذیر و دچار اضطراب شده و نتواند تکیه‌گاه اصلی روانی خود را پیدا کند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «به گریه های فرزندانتان توجه کنید و آنرا جدی بگیرید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..