تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




M78 و بازتاب غبار شکارچی/عکس روز ناسا

M78 و بازتاب غبار شکارچی/عکس روز ناسا

دانش > نجوم - در ابر مولکولی بزرگ شکارچی چند سحابی پرنور آبی‌رنگ دیده می‌شوند. در عکس روز ناسا می‌توانید دوتا از واضح‌ترین آن‌ها را ببینید.

 ابرهای غباری که نور ستاره‌های پرنور اطرافشان را بازتاب می‌کنند. مشهورترین آن‌ها M78 است که در مرکز عکس بالا قرار گرفته و بیش از ۲۰۰ سال پیش ثبت و کاتالوگ شده است. سمت چپ آن یک سحابی کمتر شناخته شده به نام NGC 2071 قرار دارد. ستاره‌شناسان به مطالعه‌ی سحابی‌های بازتابی ادامه می‌دهند تا بفهمند ستاره‌های درون آن‌ها چگونه شکل می‌گیرند. مجموعه‌ی شکارچی در فاصله‌ی حدود ۱۵۰۰ سال نوری از ما قرار دارد و سحابی‌های شکارچی و سراسب در آن قرار دارند. این مجموعه سحابی‌ها قسمت عمده‌ای از صورت‌فلکی شکارچی را در بر گرفته‌اند.

5454




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «M78 و بازتاب غبار شکارچی/عکس روز ناسا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..