تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دیدنی‌های تهران برای گردش و تفریحی به یاد ماندنی+تصاویر

دیدنی‌های تهران را در ادامه ببینید.

دیدنی‌های تهران برای گردش و تفریحی به یاد ماندنی

دیدنی‌های تهران

تهران در کوچه‌پس کوچه‌های قدیمی خود دیدنی‌هایی دارد که در نوع خود بی‌نظیر هستند. این شهر یکی از دیدنی‌ترین شهرهای ایران است که شاید آنطور که باید، معرفی نشده است. موزه‌ها، خانه‌های قدیمی، مجتمع‌های تفریحی تازه‌ساخت و ... می‌تواند خاطره‌ی خوشی از سفر به تهران برای شما به یادگار بگذارد. در ادامه‌ی معرفی دیدنی‌های تهران، ما را همراهی کنید.

برای بازدید از تمامی دیدنی‌های تهران باید از قبل برنامه‌ریزی کنید. این شهر آنقدر جاهای دیدنی دارد که حداقل باید یک هفته برای آن زمان صرف کنید. شاید در نظر برخی افراد، تهران جز ترافیک و آلودگی چیزی نداشته باشد اما در پس چهره‌ی غبارگرفته‌ی آن، جاذبه‌های تاریخی و گردشگری بسیاری نهفته است که می‌تواند بهشت هر گردشگری باشد. در ادامه به معرفی دیگر دیدنی‌های این شهر می‌پردازیم:


پل طبیعت

دیدنی‌های تهران برای گردش و تفریحی به یاد ماندنی

پل طبیعت یکی دیگر از مکان‌هایی است که به تازگی به یکی از نمادهای تهران تبدیل شده است. این پل سه طبقه در عباس‌آباد تهران قرار دارد و امکان عبور خودرو از آن وجود ندارد؛ طبقه‌ی اول ۱۴۵۰، طبقه‌ی دوم ۲۸۷۰ و طبقه‌ی سوم ۵۷۱ متر مربع است.  پل طبیعت بوستان آب و آتش را به پارک جنگلی طالقانی وصل می‌کند.

این پل در محل تلاقی شریان‌های اصلی تهران مثل بزرگراه‌های مدرس، همت، حقانی و رسالت واقع شده و می‌توان گفت که در خاورمیانه بی‌نظیر است. مساحت پل طبیعت ۷ هزار متر مربع، طول آن ۳۰۰ متر و وزن سازه‌ی آن ۲ هزار تن است. در سال ۱۳۸۷ مسابقه‌ای برای طراحی پل طبیعت برگزار و در سال ۱۳۸۸ طرح خانم لیلا عراقیان برگزیده شد. این پل سرانجام در سال ۱۳۹۳ به بهره‌برداری رسید و امروزه به یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری و تفریحی تهران تبدیل شده است.


موزه پست و تلگراف

دیدنی‌های تهران برای گردش و تفریحی به یاد ماندنی

موزه‌ی پست و تلگراف که آن را موزه‌ی ارتباطات نیز می‌نامند، جایی است که در آن می‌توانید نمونه‌هایی از قدیمی‌ترین نوشت‌افزارها، ابزارهای فرستادن بسته‌های پستی و چاپاری، نخستین تلفن‌ها، تلگرام‌های مورس، تمبرها و ابزار ارتباطات و مخابراتی مانند کبوتر نامه‌بر و ماهواره را ببینید. محل قبلی موزه بخشی از ساختمان وزارتخانه‌ی پست و تلگراف، در قسمت جنوبی میدان توپخانه سابق، روبه‌روی عمارت شهرداری بود. در سال ۱۳۴۹ ساختمان آن تخریب شد.

بنای فعلی موزه یکی از مهم‌ترین ساختمان‌های منطقه‌ی باغ ملی است و قدمت ساختمان آن به دوران پهلوی اول بازمی‌گردد. این موزه در خیابان امام خمینی، سردرد باغ ملی قرار دارد. ساختمان موزه، خود یک جاذبه‌ی تاریخی محسوب می‌شود؛ این بنا یکی از باشکوه‌ترین معماری‌های دوران رضا شاه است که با شیوه‌ی معماری ملی بنا شده است.

موزه صلح

دیدنی‌های تهران برای گردش و تفریحی به یاد ماندنی

موزه‌ی صلح تهران عضو شبکه‌ی بین‌المللی موزه‌های صلح است و که با هدف   ترویج فرهنگ صلح ایجاد می‌شوند. این موزه‌ها در تلاش هستند که با نشان دادن پیامدهای ناگوار جنگ، خشونت و آثار زیبانبار آن بر انسان‌ها و محیط زیست تصویر زیبای مهربانی و صلح را در اذهان عمومی حک کنند. موزه‌ی صلح در سال ۱۳۸۶ افتتاح شد و در پارک شهر، واقع در مرکز شهر تهران است. 

علاوه بر به نمایش گذاشتن آثار ذکرشده، مراسم روز جهانی صلح و همایش‌هایی از این دست در موزه‌ی صلح برگزار می‌شود. کتابخانه‌ی صلح، گالری هنر برای صلح، کارگاه‌های آموزشی، بخش موزه‌ی مجازی و استودیوی ثبت تاریخ شفاهی از دیگر بخش‌های این موزه هستند. بانی تاسیس موزه‌ی صلح تهران، انجمن حمایت از قربانیان سلاح‌های شیمیایی است.


موزه عبرت

 دیدنی‌های تهران برای گردش و تفریحی به یاد ماندنی

در دوران حکومت پهلوی ساختمانی در باغ ملی تهران، زندان زنان بود و بعدها به زندان کمیته‌ی مشترک ضد خرابکاری‌ تبدیل شد. بعد از انقلاب اسلامی از آن به عنوان بازداشتگاه (بازداشتگاه توحید) استفاده کردند و در نهایت در سال ۱۳۸۱ به موزه‌ تبدیل شد و نام آن را موزه‌ی عبرت گذاشتند. بنای موزه در سال ۱۳۱۱ و در دوران رضا شاه ساخته شد و می‌توان آن را اولین زندان مدرن ایران نامید.

در زمان محمدرضا پهلوی از این زندان به عنوان شکنجه‌گاه ساواک و کمیته مشترک ضد خرابکاری استفاده می‌شد. در زندان توحید روش‌های مختلفی برای شکنجه کردن مورد استفاده قرار می‌گرفت که از آن جمله می‌توان به آویزان کردن از سقف، دستبند قپانی، آویزان کردن صلیبی، شوک الکتریکی، آپولو، سوزاندن نقاط حساس بدن با فندک و شعله‌ی شمع، قفس هیتردار، صندلی هیتردار، باتوم برقی، شلاق زدن با کابل برقی اشاره کرد. امروزه مردم برای بازدید از جنایت‌های حکومت پهلوی به این موزه می‌روند.

مجموعه ورزشی-تفریحی تله کابین توچال

دیدنی‌های تهران برای گردش و تفریحی به یاد ماندنی

قله توچال در شمال تهران قرار دارد و بخشی از دامنه‌ی رشته‌کوه‌های البرز است. این مجموعه در آخر خیابان ولنجک، ۳ کیلومتری میدان تجریش و در منطقه‌ی شمیرانات قرار دارد. ساخت تله‌کابین این مجموعه در سال ۱۳۵۳ آغاز و در سال ۱۳۵۷ پایان یافت. تله‌کابین مجموعه‌ی توچال ۳ خط اصلی، سه خط تله‌سی‌یژ و یک خط تله اسکی دارد و جمعا طول این سه خط نزدیک به ۷۵۰۰ متر است. تله‌کابین توچال یکی از طولانی ترین خطوط تله‌کابین پیوسته‌ی جهان محسوب می‌شود. این تله‌کابین ۷ ایستگاه دارد که از اواسط آبان تا اواسط خرداد پذیرای علاقه‌مندان است.

در فصل زمستان، قله و پیست توچال مکان بسیار مناسبی را برای تفریح و ورزش اسکی‌بازان و کوهنوردان فراهم می‌آورد. پیست اسکی توچال جزو معدود پیست‌های اسکی جهان است که به فاصله‌ی تنها ۵ کیلومتری از یک شهر قرار دارد و این فاصله‌ی نزدیک آرزوی هر اسکی‌بازی است که بتواند به راحتی به محل ورزش خود رفت‌وآمد کند.

موزه شهدا

 دیدنی‌های تهران برای گردش و تفریحی به یاد ماندنی

موزه‌ی شهدا یکی دیگر موزه‌های کلان‌شهر تهران است که در آن وسایل و آثار شخصی به جا مانده از شهدای جنگ تحمیلی ایران و عراق، شهدای انقلاب اسلامی و شهدای دیگر وقایع این سرزمین به نمایش گذاشته شده‌اند. در موزه‌ی شهدا می‌توانید عکس، وصیت‌نامه، دفترچه خاطرات، مدارک تحصیلی، سجاده، قرآن، تسبیح، قلم‌کاری، عینک مطالعه، نوار سخنرانی، مقالات، کتاب‌ها و آثار هنری ۷۰۰ شهید وطن را مشاهده کنید. موزه‌ی شهدا در شهرهای دیگر کشورمان مانند تبریز،اصفهان، بیرجند، تنکابن، اصفهان، کرمانشاه، زنجان، قزوین و ... شعبه دارد.

گردشگرها

اخبار مرتبط:

زیباترین مناظر شگفت انگیز که در آینده نابود خواهد شد+تصاویر

زیباترین جاذبه های تهران به قلم روزنامه معتبر مصری+تصاویر

جاذبه های گردشگری لذت بخش نزدیک تهران+تصاویر

بازدید معاون مرکل و پرفسور سمیعی از دیدنی‌های تهران + تصاویر

باغ ایرانی، مکان دیدنی بسیار زیبا در تهران+تصاویر




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دیدنی‌های تهران برای گردش و تفریحی به یاد ماندنی+تصاویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..