تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گردشگری هیجانی در باتومی؛ از دلفین سواری تا پاراشوت

افزایش حملات تروریستی به مقصدهای گردشگری مهم ترکیه در دو سال اخیر سبب شد تا بسیاری از گردشگران بین المللی که روزگاری، ترکیه برای آنها بهشت ارزان گردی و گردشگری هیجانی از آنتالیا تا استانبول بود، را از اولویت های خود خارج کنند.

با خارج شدن ترکیه از مقصدهای ارزان گردی، یکی از مقصدهای جذابی که مورد توجه جهانگردان به خصوص گردشگران ایرانی قرار گرفته است، شهرهای مختلف گرجستان بوده که به واسطه لغو روادید، با افزایش استقبال ایرانیان مواجه شد به گونه ای که در سال ۹۵، حجم مسافران ایرانی به این کشور زیبای دریای سیاه، ۳۰۰ درصد افزایش یافت.

چندی پیش، در گفتاری به گشتی در ظرفیت­ های گردشگری و فرهنگی تفلیس، پایتخت سیاسی گرجستان پرداختیم و در گزارش امروز، به پایتخت توریستی و هزار و دویست ساله این کشور می ­رویم تا با امکانات متنوع آن آشنا شویم.

اگر برای نوروز گردی، به دنبال یک مقصد هیجانی ارزان هستید، باتومی گردی، یکی از پیشنهادات جالب خواهد بود که از انتخاب آن با این وضع دلار و بحران های سیاسی و اقتصادی در برخی از مقصدهای گردشگری، پشیمان نخواهید شد و از امروز می توان برای آن برنامه ریزی اثر بخش داشت.

با ما در باتومی گردی امروز ، همراه باشید.

چرا گرجستان؟

گرجستان، جایی نزدیک مرزهای شمالی ایران است. سفر به آن هم با خودرو و اتوبوس و هم با هواپیما امکان پذیر است و مسافران ایرانی برای گردش کوتاه مدت، نیاز به اخذ روادید ندارند. اما هر پرسشی راجع به سفر به این کشور را از سفارت گرجستان در تهران یا سفارت ایران در تفلیس سوال کنید.

گرجستان به نسبت ترکیه،‌ مقصد گردشگری ارزان و امن است. انفجارهای گسترده در کلوب های شبانه معروف استانبول در چند وقت اخیر، استقلال گردی و تکسیم و آکسارا گردی را برای مدت ­ها، در خاطره گردشگران ترکیه دوست قرار خواهد داد، برای همین، گرجستان انتخاب ارزشمندی خواهد بود.

گرجستان هم ظرفیت های گردشگری و طبیعی خوبی دارد، هم برای علاقمندان به کافه گردی و رستوران گردی و حتي پاساژ نوردی، فرصت­ هایی برای گردشگری لوکس دارد. گر چه تنوع پوشاک و غذا در آن را نباید با دبی و ترکیه مقایسه کرد.

عاشقان گردشگری دریایی، می توانند از ظرفیت های گردشگری دریایی این کشور در منطقه باتومی استفاده کنند. اقامت در این کشور که گویا قصد دارد بزودی وارد اتحادیه اروپا و منطقه شنگن شود، جذابیت هایی را برای علاقمندان به سرمایه گذاری در این کشور فراهم کرده است که در مجموع، آینده رو به رشدی را می توان برایش انتظار کشید.

یکی از شهرهای جذاب گرجستان، باتومی نام دارد که ظرف ۲ سال اخیر، یکی از مقصدهای اصلی سفر ایرانیان به کشورهای منطقه بوده است.

داستان باتومی: بهشت توریستی گرجستان b00

دلفین سواری در باتومی، یکی از خاطره انگیز ترین بخش های سفر به گرجستان است

باتومی، شهری بندری بر کرانه دریای سیاه و از جمله مقصدهای گردشگری مهم این کشور به شمار می رود. باطوم در دوره هخامنشی ها، از متصرفات پادشاهان هخامنشی بوده است. این شهر،‌ در محل بندرگاه قدیمی رومی باتوس، که احداث آن را با آدریانوس نسبت می دهند، احداث شد.

تاریخ گرجستان، تاریخ پر فراز و نشیبی دارد. از اوایل قرن بیستم میلادی. جمهوری گرجستان تاسیس شد. ولی پس از مدتی کوتاه سقوط کرد و حزب کمونیست قدرت را بر دست گرفت و گرجستان، در قلمرو اتحاد جماهیر شوروی قرار گرفت.

در مارس ۱۹۲۱ میلادی، بر اثر معاهده بین دولت ترکیه و شوروی، قسمتی از گرجستان به نام قارص و اردهان به ترک ها واگذار شد و باطوم، همچنان در گرجستان ماند و در ۱۶ جون همان سال، مرکز جمهوری آجارستان شد. اکنون بیش از نیم میلیون نفر در این شهر زیبا زندگی می کنند.

b000

ظرفیت­های گردشگری در پایتخت باستانی و توریستی گرجستان بسیار است

باتومی در واقع یک شهر در حال توسعه بوده و فعالیت های ساختمانی و عمرانی به صورت شبانه روزی در آن مشاهده می شود. در این شهر، تلاش شده تا برای افزایش پرستیژ بین المللی آن، سمبل هایی از شهرهای مختلف دنیا در نقاط مختلف آن قرار بگیرد.

اگر سفرنامه های قدیمی را مطالعه کنید، در اکثر آن ها به این موضوع اشاره شده است که باتومی چهره کثیف و فقیری دارد و تفلیس از باتومی بهتر است.

b-0

ولی در سفرنامه های جدید کاملاً برعکس این موضوع ذکر شده است .امروزه باتومی یک شهر بسیار زیبا و تمیز و رویایی شده که از تفلیس بسیار زیباتر است. همانند استانبول که پایتخت توریستی ترکیه در مقابل آنکارا، پایتخت سیاسی آن است.

در تابستان ها، باتومی مملو از گردشگر می شود. در آنجا خط کشتی رانی تا روسیه هم وجود دارد و به نظر می رسد لغو روادید ایران با روسیه سبب شود تا برای جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، گردشگران ایرانی بسیاری برای تماشای رقابت ها که برای نخستین بار در کشور تزار ها برگزار می شود، از باتومی به روسیه بروند.

تفرجگاه های کنار دریا و اسکله جنوب غربی باتومی در کرانه دریای سیاه از جمله پر بازدید ترین مکان های گردشگری گرجستان به شمار می رود. به دلیل نزدیکی این شهر با مرز ترکیه (حدودا ۲۰کیلومتر) معماری خانه های این شهر خیلی شبیه ترکیه است.

در کنار ساحل کوه های سرسبزی قرار دارد که از بالای آن می توان مناظر زیبای اطراف و مزارع بزرگ و سرسبز را مشاهده کرد.

اگر چه باتومی شهری کوچک است، اما جذابیت ها و تفریحات بسیاری دارد و در سفری چند روزه به این نقطه زیبا در دیار گرجستان، به راحتی می توانید خود را سرگرم کنید و از ارزان گردی خود، لذت ببرید. در ادامه به ۱۰ مقصد گردشگری باتومی می پردازیم.

دلفیناریوم باتومی

b1

افرادی که علاقمند به دنیای دلفین ها هستند، در برج میلاد تهران و همچنین مناطقی در کیش و جزیره هرمز، این ظرفیت برای مشاهده حیوان های باهوش دریاها وجود دارد. اما در باتومی نیز می توانید با دنیای دلفین ها آشنا شده و لحظات هیجانی را در کنار آن ها سپری کنید.

نخستین دلفیناریوم باتومی در اواسط دهه هشتاد میلادی و در روزگاری که گرجستان در قیمومیت اتحاد جماهیر شوروی بود احداث شد. اکنون این دلفیناریوم یکی از بزرگ ترین دلفیناریوم های جهان به شمار می رود و برترین دلفیناریوم منطقه قفقاز است. برخی ها دلفیناریوم باتومی را نماد شهر می دانند و دیدار از آن را در اولویت های سفر خود قرار می دهند.

b2

توسعه دلفیناریوم باتومی در چند سال اخیر افزایش یافته و دو استخر اصلی مخصوص شیرهای دریایی و دلفین در آن قرار دارد. آب استخرها به طور منظم از فیلتر عبور کرده و با گاز ازن تصفیه می شود. شنا با دلفین ها، از جمله فرصتهایی است که در اختیار گردشگران قرار دارد و در برخی از شهرهای اوکراین نیز چنین ظرفیتهایی در اختیار مسافران قرار گرفته است.

اگر به دلفیناریوم باتومی رفتید، با کم تر از ۲۰ هزار تومان ( حدود ۱۲ تا ۱۶ لاری گرجستان)، به تماشای نمایش جذاب دلفین ها و شیرهای دریایی مشغول شوید. اگر خواستار شنا با دلفین ها در کنار مربی آموزش دیده هستید، برای ۱۵ دقیقه می بایست ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان پرداخت کنید.

b3

دلفیناریوم باتومی در خیایان معروف روستاولی شماره ۵۱ قرار دارد که نشانی آن را از اهالی باتومی که سوال کنید، شما را راهنمایی خواهند کرد. در این ویدئو، با دلفیناریوم جذاب باتومی آشنا شوید. از راهنمایی های کاربران تریپ ادوایزر در سفر به دلفیناریوم باتومی نیز استفاده کنید.

اکواریوم باتومی

کسانی که از اکواریوم بزرگ و متحرک بارسلون اسپانیا دیدن کرده اند، شاید اکواریوم باتومی، خیلی برایشان جذاب نباشد. اما اگر تجربه بارسلون گردی ندارید، توصیه می کنیم بعد از دلفیناریوم گردی، از این ظرفیت دریایی باتومی هم استفاده کنید.

b4

این اکواریوم در سال ۱۹۶۶ افتتاح شد. در این آکواریوم، گونه هایی از شیرهای دریایی، سمور و لاک پشتهای بزرگ هندی به چشم می خورد. طیف متنوعی از ماهی های تزیینی و آکواریومی نیز در رنگ های مختلف، در معرض دید علاقمندان قرار دارد. شصت گونه ماهی در این اکواریوم وجود دارد که هر یک از اقیانوس های مختلف جمع آوری شده اند.

b5

هزینه بازدید از این منطقه، حدود ۲ لاری بوده و از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۰ شب می توان از آکواریوl بزرگ باتومی بازدید کرد. خیابان روستاولی شماره ۵۱ را در باتومی گردی های خود به یاد داشته باشید که مقصدهای هیجانی شهر در آن دیده می شود.

اگر از دلفیناریوم و آکواریوم خسته شده اید، گردش در آکواپارک باتومی، به خصوص در روزهای گرم تابستان، انتخاب فوق العاده ای خواهد بود.

اکوا پارک

b6

باز هم این مقصدگردشگری باتومی، در مقایسه با آکواپارك های منطقه مثل دبی، حرفی برای گفتن ندارد. اما برای علاقمندان به سرسره های آبی و شنا، انتخاب خوبی خواهد بود. این پارک در بلوار جدید شهر و در ساحل دریای سیاه قرار گرفته است.

برای بازدید از آن می بایست حدود ۳۵ لاری پرداخت کرد و زمان استفاده از آن، از ۹ صبح تا ۲۰ شب خواهد بود. خیابان شریف خیمشیاشویلی شماره ۳۵، جایی است که خیلی از گردشگران به خصوص در اواخر بهار تا اوایل پاییز، به این منطقه سرازیر می شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر به پرتال آکواپارک باتومی مراجعه کنید و از تجربه های تریپ ادوایزری ها هم استفاده کنید.

مرکز غواصی باتومی

b7

یکی دیگر از ظرفیت های گردشگری هیجانی باتومی را باید در مراکز غواصی آن (Batumi Diving Cennter) جستجو کرد که مخاطبان بسیاری دارد. خیلی ها دوست دارند به نوعی تجربه غواصی را داشته باشند و از لذت گردش در زیر آب استفاده کنند. این فرصت هیجان انگیز اکنون در دریای سیاه برای شما فراهم است.

b8

محل آماده سازی غواصان در مرکز غواصی باتومی

در این مرکز، حتی برای کسانی که تجربه غواصی ندارند، آموزش های لازم ارائه می شود. حتی اگر از غواصی در عمق زیاد حس خوبی ندارید، تجربه غواصی در عمق کم به شما توصیه می شود. مدت زمان غواصی در این مرکز به صورت ۱ تا ۴ ساعت است و برای همه نوع سلیقه ای، امکاناتی وجود دارد.

b9

برای رفتن به مرکز غواصی باتومی، به خیابان اندریا پیروودیولی شماره ۲۸ مراجعه کنید. تجربه تریپ ادوایزری ها هم خواندنی است.

رفتینگ در باتومی

حرفه ­ای های وزرش­ های هیجانی، هر جا آب است، علاقه به انجام فعالیت های مهیج رفتینگ دارند. در اطراف این پایتخت توریستی گرجستان، چندین رودخانه خروشان وجود دارد که برای رفتینگ بسیار مناسب هستند. برای شرکت در تورهای رفتینگ باتومی، می بایست از طریق آژانس­ های گردشگری منطقه، ثبت نام کرده و پس از پرداخت هزینه­ های مربوطه، در قالب تیم ­هایی، وارد دنیای جذاب رفتینگ شوید.

رودخانه های اطراف باتومی، حدود بیست کیلومتری شهر قرار دارد. کسانی که باتومی رفته اند، دو مسیر را معمولا پیشنهاد می کنند. یکی رودهای ماچاخلیس و آجاریستسکالی است که در مدت زمان ۹۰ دقیقه،‌حدود شش کیلومتر را بر روی آب های خروشان طی خواهید کرد.

b10

مسیر بعدی، مسیر چرخی است که حدود بیست تا چهل دقیقه به طول می انجامد و برای کسانی که مدت زمان زیادی دوست ندارند در آب های خروشان باشند، انتخاب خوبی خواهد بود. باید توجه داشت که لوازم مربوطه رفتینگ در اختیار شما قرار می گیرد و هیچ آموزشی هم برای رفتینگ نیاز ندارید.

اگر در گروه ­های پنج نفره ثبت نام کنید. از هر فرد ۵۰ لاری گرجستان درخواست می شود. این رقم برای گروه ­های هشت نفره، ۳۰ لاری خواهد بود که حدود ۳۵ هزار تومان هزینه در بر خواهد داشت.

قایق سواری

یکی از ورزش های هیجانی در هر کشوری که نزدیک به دریا و دریاچه باشد،‌ قایق سواری است. در باتومی، از اواخر بهار تا اوایل پاییز، می توان این تجربه لذت بخش را داشت. قایق سواری در دریای سیاه، فعالیت هیجانی جذابی است که خیلی از مسافران باتومی را به خود جذب کرده است. هزینه­ های قایق سواری، به خیلی مسائل بستگی دارد. مثلاً نوع قایقی که انتخاب می کنید. موتوری یا پارویی. گنجایش افراد و مسائلی دیگر.

به طور کلی، هفت نوع قایق دارد که گنجایش آن ها از ۵ تا ۶۰ نفر متفاوت است و هزینه ­هایی از ۱۰ تا ۸۰ لاری خواهد بود. همانند رفتینگ بازی،  باید در تورهای مربوطه ثبت نام کنید که البته، این فرصت را می توانید از بخش پذیرش هتل محل اقامت خود استعلام کنید و آنها شما را راهنمایی خواهند کرد.

در این جا ۳ نوع قایق سواری را به شما پیشنهاد می کنیم که در باتومی گردی در نظر داشته باشید.

یکی قایق های سی استار است که از ساعت ۸ تا ۲۰ مشغول به کار بوده و برای نیم ساعت قایق سواری، حدود ۵ لاری پرداخت می کنید. این مسیر از باتومی تا ساربی و کبولتی را در بر می گیرد.

b11

دومی، قایق های بابار است که ساعت کار آن از ساعت ۷ تا ۲۳ خواهد بود. هزینه یک ساعت اجاره آن حدود ۱۳۰ لاری خواهد بود. البته شاید بتوانید تخفیف هم بگیرید و رقم کم تری پرداخت کنید. مسیر حرکت هم از باتومی به کویراتی خواهد بود. ظرفیت این قایق ها معمولا ۱۰ نفر است.

سومی، قایق ها یگلدن فیش است که از ساعت ۷ تا ۲۴ در دسترس است. هزینه استفاده از این قایق های جالب، بین ۱۰ تا ۲۰ لاری است و در مسیر باتومی متسوان کنتسخی حرکت می کنند.

چهارمی، قایق های ایبریا (Iberia) است که از ساعت ۷ صبح تا ۲۳ شب در خدمت شما هستند. برای نیم ساعت، ۱۰ لاری از شما دریافت می شود. البته اگر بخواهید که این قایق ها را ساعتی اجاره کنید، می بایست به ازای هر ساعت، حدود ۲۵۰ لاری پرداخت کنید.

b12

پنجمی، قایق های مرکوری است که برای نیم ساعت، ۸۰ لاری دریافت می کنند. مسیر زیبای باتومی متسوان کنتسخی، مسیر این قایق سواری هیجانی خواهد بود که البته در زمستان ۹۵، شاید مشتری نداشته باشد.

ششم، قایق های کراس ایر است که از ساعت ۷ تا ۲۳ مشغول به کار خواهد بود.

این اطلاعات را برای باتومی گردی­ های آینده، بوک مارک یا ذخیره کنید.

پاراشوت

b13

از جمله تفریحات جذاب، پاراشوت است که فرصت قایق سواری بر روی امواج دریای سیاه را برای شما فراهم می کند. اگر خیلی از ارتفاع و ورزش­ های آبی ترسی ندارید، پاراشوت، بهترین انتخاب برای تفریح هیجانی در باتومی خواهد بود که البته از ماه آوریل به بعد، مخاطبان بسیاری خواهد داشت.

هزینه هر ۱۵ دقیقه پاراشوت بازی، ۸۰ لاری خواهد بود. اگر باز هم نیاز به تجربه های جالب ترین ادوایزری ها هستید، این صفحه را مشاهده کنید.

قایق های موزی

b14

قایق های موزی، یکی دیگر از ظرفیت های هیجان انگیز برای مسافران باتومی است. قایق هایی که شکل موز هستند و چند نفر گنجایش داشته و البته برای افراد بالای ۱۰ سال توصیه می شود. این قایق ها را در فصل تابستان می توان در باتومی مشاهده کرد که مشتریان بسیاری دارد.

هزینه هر نفر، ۱۰ لاری  خواهد بود که از ساعت ۸ تا ۲۱ به ارائه خدمات مشغول هستند.

جت اسکی

b15

عاشقان ورزش های دریایی، همواره از جت اسکی سواری، به عنوان مهیج ترین فعالیت در ورزش­ های روی آب نام می برند. البته ورزش تقریباً گرانی است و نیاز به قدرت بدنی هم دارد. در باتومی، این فرصت برای شما فراهم است که به ازای ۱۵ دقیقه، ۷۰ لاری پرداخت کنید. تورهای بهاره و تابستانی باتومی، فرصت خوبی برای ثبت نام در جت اسکی سواری است.

فلای بورد

پرواز در آسمان و راه رفتن روی آب! عنوانی است که می توان برای این ورزش دریایی هیجان انگیز جدید ارائه کرد و روز به روز مخاطبان بسیاری را به سمت خود می کشد. در این ورزش، روی سطحی ایستاده و با استفاده از شلنگ مرتبطی به واترکرافت و قایق هدایت می شوید و در هوا به حرکت در خواهید آمد.

b16

ورزش مهیج فلای بورد را در تابستان می توان در باتومی تجربه کرد. افرادی که در این زمینه کار می کنند به زبان انگلیسی تسلط داشته و راهنمای خوبی برای عاشقان فلای بورد خواهند بود. به ازای هر ۵ دقیقه،‌ می بایست ۵۰ لاری پرداخت کنید. برای یک ربع، از شما ۱۳۰ لاری دریافت می شود.

b17

راهنمای باتومی گردی

۱- مواردی که در این گفتار ارائه شد، بخشی از فعالیت ­های هیجانی خواهد بود که در پایتخت توریستی  گرجستان، پیش روی شما خواهد بود. از آژانس ­های گردشگری، توضیحات بیشتر را دریافت کنید.

۲- دنیای مهمان نوازهای آنلاین را در کوچ سرفینگ در منطقه باتومی دنبال کنید.

۳- برای آگاهی از رویدادهای فرهنگی و هنری خودمانی در گرجستان، اینترنیشنی ها را فراموش نکنید.

۴- اگر خواهان اقامت در خانه­ های شهروندان باتومی یا شهرهای دیگر هستید، خانه­ های اجاره ­ای را در airbnb بررسی کنید.

۵- در صورتی که کارت اعتباری ارزی در اختیار دارید، از طریق درگاه هتل­ های باتومی­ می توانید قیمت های خوبی را برای رزرو محل اقامت پیدا کنید.

۶- بوکینگ و اکسپدیا، پیشنهادات وسوسه انگیزی برای اقامت و شرکت در تورهای مختلف گرجستان به مخاطبان خود ارائه می کنند.

b-00

سایت شهرداری باتومی، بهترین منبع اطلاعاتی برای گردش در باتومی

۷- درگاه­هایی مانند شهرداری باتومی، جورجیا، باتومی گردی ، برای باتومی گردی پیشنهاد می شود.

۸- در سال ۹۵، بیش از ۲۰۰ هزار هموطن به این کشور سفر کرده اند. نظرات این افراد را در شبکه­ های اجتماعی یا وبلاگ ها دنبال کرده تا با بهترین اطلاعات به این کشور زیبا سفر کنید.

۹- به دلیل عدم تسلط مردم گرجستان به زبان انگلیسی، سوال های خیلی مهم و پر کاربرد را به زبان گرجی و انگلیسی بر روی کاغذی نوشته و همراه داشته باشید.

۱۰- اگر به این شهر زیبا سفر کردید، کارت هتل را همراه خود داشته باشید.

۱۱-دنیای شبانه باتومی، جذابیت­ های خاص خود را دارد. اما همواره بهترین و امن ترین مقصدهای گردشگری شبانه باتومی را از هتل ها و مراکز رسمی استعلام کنید.

با توجه به افزایش جذابیت ­های گردشگری گرجستان برای هموطنان، در روزهای آینده،‌ سرویس گردشگری روزیاتو شما را با ظرفیت های متنوع این کشور آشنا می کند.

گرجستان گردی را با روزیاتو تجربه کنید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گردشگری هیجانی در باتومی؛ از دلفین سواری تا پاراشوت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..