تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رسانه‌های جهان «ایران» را مقصد اول تا سوم گردشگری جهان معرفی کردند

به‌گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، زهرا احمدی‌پور در نشست رسانه‌ای خود با موضوع دستاوردهای سازمان پس از برجام»، با تسلیت درگذشت حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: «ایشان یکی از پایه‌ها و ستون‌های انقلاب‌اسلامی بودند که گفتمانی با محور اعتدال پایه‌ریزی کردند و ما امروز از نعمات این گفتمان در بخش‌های مختلف بهره می‌بریم.

وی همچنین با ابراز تسلیت و ابراز تأسف از واقعه ساختمان پلاسکو، افزود: اقدامات جدی درخصوص بافت‌های فرسوده یا ساختمان‌هایی که عمر طولانی دارند باید در دستور کار قرار گیرد تا دیگر شاهد وقایعی از این دست نباشیم.

معاون رئیس‌جمهوری در ادامه تصریح کرد: اگر قرار باشد در مورد ایران سخن بگوییم، بی‌تردید آنچه بیش از هر موضوع دیگری موردتوجه قرار می‌گیرد این است که ایران سرزمینی است با سابقه تمدن و تاریخ طولانی که سابقه تمدنی آن در طول تاریخ به‌طور پیوسته جریان داشته و هیچ‌گاه دچار انقطاع نشده است، در کنار این سابقه تمدنی، ایران سرزمین تنوع است و این تنوع در ابعاد انسانی و جغرافیایی، با جلوه‌هایی از رنگ و آهنگ و موسیقی، چشم‌انداز فرهنگی کشور را خلق کرده است.

سرمایه‌ها باید به وزن ژئوپلتیکی تبدیل شود تا اثرگذار باشد

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اضافه کرد: آنچه در قالب این سابقه تمدنی و این تنوع داریم مجموعه‌فرصت‌ها و ظرفیت‌هایی را ایجاد کرده است که در قالب تولید قدرت ملی برای این کشور در طول ادوار تاریخی نقش‌آفرینی کرده‌اند. سرمایه ما برای تولید قدرت ملی همین تنوعی است که در سرزمین ایران داریم؛ برای اینکه این سرمایه‌ها در قالب تولید ثروت بتواند قدرت اثرگذار خلق کند، باید به وزن ژئوپلتیکی تبدیل شود و برای این کار باید از توان مدیریتی کشور استفاده کرد تا ظرفیت‌ها و فرصت‌های بالقوه به فرصت‌های بالفعل تبدیل شود.

احمدی‌پور، با بیان اینکه با استفاده از این وزن ژئوپلتیکی می‌توان روابط خود را با کشورهای منطقه و جهان تعریف کرد و مناسبات  را براساس منزلت و جایگاه کشور مشخص کرد، افزود: تاریخ، تنوع، فرهنگ و تمدن یک کشور منجر به تولید وزن ژئوپلتیکی برای کشور می‌شود. از این وزن ژئوپلتیکی سعی کردیم در خلق منزلت استفاده کنیم. منزلت و قدرت جمهوری اسلامی ایران در منطقه بر کسی پوشیده نیست، اما با اتفاقاتی که طی چند سال اخیر به‌وقوع پیوست و بعد از پروژه ایران‌هراسی، که به‌دنبال مسئله هسته‌ای در دنیا رواج یافت، کشور نتوانست از توانایی خود بهره ببرد و مناسبات منطقه‌ای و جهانی خود را ساماندهی کند.

ایران امروز در فضای گفتمانی معتدل مناسبات خود را تعریف می‌کند

وی افزود: زمانی که دستگاه دیپلماسی کشور توانست مدیریت بحرانی‌ترین و حساس‌ترین پرونده هسته‌ای دنیا را، که ذیل فصل 7 شورای امنیت بود، به سرانجام برساند، پروژه ایران‌هراسی شکست خورد و کشور ما توانست با مدیریت مدبرانه‌ای که بر فرایند هسته‌ای داشت، در عین حفظ حقوق هسته‌ای و به‌رسمیت شناخته شدن این حق، برای خود مناسبات جدیدی با دنیا تعریف کند.

معاون رئیس‌جمهوری در توضیح این نکته که چرا موضوع ثروت ملی را مطرح کرده است، گفت: مشخص‌ترین آثاری که مناسبات منطقه‌ای و جهانی دارد این است که آیا یک کشور دچار انسداد سیاسی، مالی و بیمه‌ای هست یا نیست. ما در کشور شاهد این انسداد بودیم و محدودیت‌هایی که برای کشور ایجاد شده بود نظام ما را به‌سمت میرایی می‌برد. هیچ کشوری نیست که ذیل فصل 7 شورای امنیت برود و در نهایت بدون فروپاشی یا جنگ و درگیری از ذیل این فصل خارج شود، اما خوشبختانه ایران، بدون اینکه وارد فرایند جنگ بشود، توانست از ذیل این فصل خارج شود و امروز در فضای گفتمانی معتدل با نظام جهانی و منطقه مناسبات خود را تعریف کند و بازتعریف جدیدی در مناسبات داخلی خود رقم بزند.

نشریات معتبر دنیا ایران را مقصدی امن و جذاب برای گردشگران معرفی می‌کنند

احمدی‌پور اضافه کرد: بیشترین ثمره این اتفاق در سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بروز یافته و ما امروز دیگر شاهد تصویرسازی رعب‌آور از ایران نیستیم. بسیاری از نشریات معتبر گردشگری دنیا در سال 2016 ایران را مقصدی جذاب و امن برای گردشگران معرفی می‌کنند؛ همچنین در بسیاری از این نشریات ایران به‌عنوان اولین مقصد گردشگری به گردشگران دنیا معرفی می‌شود.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اضافه کرد: این اتفاقات نشان می‌دهد تصویرسازی مناسبی از کشورمان در حال شکل‌گیری است که بخش اعظمی از آن برعهده شما رسانه‌هاست. ما در فضای داخلی هم نیازمند این تصویرسازی مناسب هستیم تا از آن به‌عنوان یک ظرفیت و سرمایه برای همه بخش‌ها و به‌ویژه برای سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استفاده کنیم. همه ما حافظان میراث‌فرهنگی و خادمان عرصه فرهنگ کشور هستیم و برای اینکه این وظیفه را درست انجام دهیم به چشمان تیزبین خبرنگاران نیاز داریم.

معاون رئیس‌جمهوری خاطرنشان کرد: شما خبرنگاران هر جایی که نیاز بوده به سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کمک کنید حضور داشته‌اید و ما تلاش می‌کنیم از نگاه شما برای حل مسائل و مشکلات این عرصه استفاده کنیم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رسانه‌های جهان «ایران» را مقصد اول تا سوم گردشگری جهان معرفی کردند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..